نفر به نفر با ملی پوشان در روسیه

ایران و روسیه در کازان آره‌نا به مصاف هم رفتند و یوزها تا دقایق پایانی با گل آزمون از حریف پیش بودند اما در نهایت کار به تساوی کشیده شد. اما بازیکنان تیم ملی در این دیدار چه عملکردی داشتند؟
علیرضا بیرانوند (7 از 10)
بیرانوند پس از چند هفته پراشتباه بار دیگر در درون دروازه تیم ایران قرار گرفت اما نمایش سزاوارانه ای داشت. او در چند صحنه واکنش های خوبی از خود نشان داد و اوج هنرش نیز سیو ضربه ایستگاهی روس ها بود. او در مقدماتی جام جهانی بسیار خوب بود اما حالا برای رسیدن روسیه باید بهتر از همیشه باشد چرا که رقبایش، در اوج به سر می‌برند.
سیدجلال حسینی (۷.۵ از ۱۰)
کاپیتان حسینی پس از مدت ها در ترکیب اصلی تیم ملی قرار گرفت و در کنار مرتضی پور علی گنجی، روز نسبتا خوبی را برای دفاع تیم ملی رقم زد. حسینی بارها با تکل، دفع و سرزنی های خود مانع از گلزنی روسیه ای ها شد و نشان داد که با وجود ۳۵ سالگی، شایستگی حضور در ترکیب بهترین تیم آسیا را دارد. او حالا ماموریت استحکام بخشی به خط دفاع پرسپولیس را دارد.
مرتضی پور علی گنجی (۷ از ۱۰)
پورعلی گنجی نیز پس از سه فصل حضور در خارج از کشور حالا به یکی از مدافعان فیکس تیم ملی تبدیل شده و احتمالا دومین تورنمنت ملی‌اش را در روسیه سپری خواهد کرد. مرتضی شب گذشته نیز به خوبی از دروازه تیم ملی پاسبانی کرد اما روی صحنه گل می‌توانست بهتر عمل کند. کی‌روش علاوه بر خصوصیات دفاعی، به حرکات این بازیکن در ضربات ایستگاهی حساب کرده است.
وریا غفوری (7.5)
دفاع راست تیم ملی کشورمان در مقابل تیمی که تاکتیکش حمله از جناحین بود، روز سختی را سپری کرد اما نمره قبولی گرفت. غفوری که در استقلال Esteghlal تخت فشار زیادی قرار دارد، در تیم ملی بهتر از همیشه کار میکند اما رقبای جدی در این پست هستند که کار را برای این بازیکن سخت می‌کنند. غفوری شب گذشته در کارهای دفاعی متوسط بود اما بار خط دفاع آنقدر زیاد بود که اجازه نفوذ و شرکت در حملات را به او نمی‌داد.
احسان حاج صفی (۵.۵)
حاج صفی شب گذشته در پست دفاع چپ به میدان رفت و نشان داد بازیکن قابلی در این پست نیست. او که حالا یکی از بازیکنان پرسابقه تیم ملی است، احتمالا مسافر جام جهانی خواهد بود اما در این پست بعید است که به میدان برود. جناحِ او بارها مورد حمله روس ها قرار گرفت و در نهایت نیز سانتر منجر به گل نیز از همین منطقه انجام شد. حاج صفی که در یونان روزهای خوشی را سپری می‌کند در روسیه حضور خواهد داشت اما این آخرین جام جهانی‌اش نخواهد بود. 
امید ابراهیمی (6.5)
هافبک تیم استقلال، در تیم ملی به عنوان هافبک مرکزی به میدان نمی‌رود و همین موضوع کار را برایش سخت کرده است. امید آنچنان که باید و شاید در پست فعلی درخشش ندارد و امیدوار است کیروش درباره او تجدید نظر کند. او بازیکنی خوش تکنیک، جنگنده و شوتزن است اما کارآیی خاصی در سیستم فعلی ندارد. ابراهیمی شب گذشته مهره ثابت تیم ملی بود اما در اواخر بازی تعویض شد.
سعید عزت اللهی (5.5)
عزت اللهی این روزها از دوران اوج فاصله گرفته و دچار افت عجیبی شده است. او شب گذشته درصد پاس غلط بالایی داشت و در دوئل ها نیز بازنده محض بود. او که تکنیک بالایی دارد، باید از تکنیکش در راستای رسیدن به اهداف تیم تلاش کند و تیم را به خطر نیاندازد. هافبک دفاعی لژیونر فوتبال ایران باید بداند که بازیکنان خوبِ زیادی در پست او حضور دارند و با یک لغزش، جایش را خواهند گرفت. عزت اللهی در دقیقه ۸۰ تعویض و جای خود را به چشمی داد.
وحید امیری (۸.۵ از ۱۰)
امیری که در مقدماتی جام جهانی در اکثر بازی های تیم ملی به میدان رفت، شب گذشته نیز در ترکیب اصلی تیم ملی بود. وینگر چپ تیم کارلوس کی روش، بازهم با جنگندگی و دوندگی امان مدافعان حریف را برید و در فاز تهاجمی، بسیار تاثیرگذار عمل کرد. امیری بار دیگر کیفیت خود را به رخ بقیه کشید و از نکته های بارز نمایشش در مقابل روسیه، کمک به پرس از جلو بود.
مهدی طارمی (۷.۵)
مهدی طارمی که دوران محرومیت را سپری می‌کند، دیشب نمایشی قابل توجه داشت. پیش بینی می‌شد حواشی و اتفاقات اخیر روی کیفیت فنی‌اش تاثیرگذار باشد اما مهاجم خوش تکنیک فوتبال کشورمان با آرامش خاصی گام به میدان گذاشت و با عملکردی بسیار خوب، جای پایش را در تیم ملی محکم کرد. طارمی در اواسط نیمه دوم به زیبایی در زمین حریف حرکت کرد و برای سردار گلسازی کرد تا حالاوجود محرومیت ۴ ماهه کی روش نتواند به سادگی از نامش عبور کند‌.
سردار آزمون (۶.۵)
آزمون ِ ۲۲ ساله موفق شد بیست و دومین گل خود را در روسیه به ثمر برساند‌. او آنقدر خوب بوده که در نسلِ پر از مهاجم فوتبال کشورمان به چهره ثابت و غیرقابل تغییر بدل شده است. سردار در مقابل روسیه یک گل زد اما نمایشش آنچنان که باید چنگی به دل نزد و باید دید او در ادامه چه خواهد کرد. آزمون به خوبی می‌داند درخشش در جام جهانی سکوی پرتابی برایش خواهد بود و این مهم میسر نخواهد شد مگر با درخشش در تیم باشگاهی و حفظ آمادگی بدنی.
سامان قدوس (۴.۵ از ۱۰)
جانشین جهانبخش نیز آن چیزی نبود که کی روش نیاز داشت. قدس شب گذشته دومین بازی ملی خود را سپری می‌کرد و این تعداد بازی قطعا افزایش خواهد یافت. ویژگی های بازی قدوس نشان می‌دهد او برخلاف جهانبخش، از عمق خط دفاع نیز می‌تواند نفوذ کند و شوت های سهمگین نیز بزند.
اکبر ایمانی (۳.۵)
ایمانی در دومین بازی ملی ۱۵ دقیقه فرصت حضور در زمین را پیدا کرد و این دقایق، بازی حملات همه جانبه روس ها مقارن شد. هافبک تیم پدیده در این دقایق نتوانست از قدرت دریبل زنی اش استفاده کند و بیشتر در زمین خودی حضور داشت. ایمانی برای حضور در جام جهانی نیاز به درخشش بیشتر در تیم باشگاهی اش دارد. او فانتزی بازی قهار است و جزو معدود بازیکن فوتبال ایران است که قابلیت شوتزنی دارد.
روزبه چشمی (۵.۵)
چشمی پس از یک فصل پر از کش و قوس بازگشت بسیار خوبی به میادین داشته و مورد اعتماد کارلوس کیروش نیز قرار گرفته است. چشمیِ جنگنده دیشب حدود ۱۰ دقیقه فرصت حضور در زمین را پیدا کرد و در میانه میدان موثر ظاهر شد. او هافبک دفاعی بسیار خوبی است و با توجه به افت عجیب عزت اللهی بعید نیست بیش از این نیز به کار گرفته شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 315376 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟