نشست رسانه ای شانزدهمین هفته بزرگداشت تئاتر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی شانزدهمین هفته گرامی‌داشت تئاتر؛ جلسه نشست رسانه ای این ستاد با حضور محمودرضا رحیمی دبیر هفته گرامی‌داشت تئاتر، احسان حاجی‌پور معاون اجرایی و مدیر ستاد برگزاری، بهزاد مرتضوی روابط عمومی خانه‌تئاتر و هفته بزرگداشت تئاتر، رضا آقابابایی معاون بازاریابی و امور شعب بانک گردشگری و خبرنگاران و عکاسان رسانه های معتبر برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمود رضا رحیمی دبیر شانزدهمین هفته گرامی‌داشت تئاتر گفت: در شانزده سال گذشته رسم بوده تا هفته تئاتر در خانه تئاتر اتفاق بیفتد و این اتفاق به سبب هم‌افزایی انجمن‌های مختلف این صنف است. امسال بر اساس اصل کرامت برای هنرمندان مختلف از جوان تا پیشکسوت برنامه هایی را تهیه کرده ایم و در همین راستا در نظر داریم تا در هفته تئاتر هر روز را به نام یک مدیر افتخاری مزین کنیم، روزهای این مراسم به نام استادانی چون عباس جوانمرد، بهرام بیضایی، ژاله علو، علی نصیریان، پری صابری، محمود دولت آبادی و ایرج راد نام‌گذاری خواهد شد.

او همچنین گفت: شورای سیاست‌گذاری برای بزرگداشت و برای اولین بار توانسته است از هنرمندان و مسئولین مختلف دعوت به عمل بیاورد، این شورای سیاست‌گذاری از پیروز حناچی، محمدجواد حق‌شناس، ایرج راد، بهزاد فراهانی، شهرام گیل آبادی و.... تشکیل شده است، همچنین مریم معترف و مجید گیاهچی از انجمن کارگردانان، اصغر همت از انجمن بازیگران، مهدی قلعه به عنوان بازرس و بهزاد مرتضوی مدیر روابط عمومی خانه تئاتر شورای هنری این مراسم را تشکیل داده اند.

پنجمین جشنواره شعر نیاوران برگزار می شود

رحیمی ضمن توضیحاتی در خصوص تعداد انجمن ها و نوع فعالیت های آنان از برنامه های این انجمن ها در هفته تئاتر توضیح داد و ضرورت های برگزاری هفته تئاتر را اینگونه تشریح کرد: ارتقا فرهنگ اجتماعی شهروندان و مشارکت آنها در فرهنگ شهرنشینی از ضرورت های برگزاری هفته تئاتر است و در چشم اندازمان رسیدن به جایگاهی که خانه تئاتر نهادی صنفی، مستقل، پیشرو، انسجام بخش، هویت ساز، معتمد و موثر با جایگاهی مستقل برای صیانت از حقوق هنرمندان و اهالی تئاتر ایران باشد را برنامه ریزی کرده ایم.

رحیمی هدف از برگزاری این مراسم را تاثیر تئاتر بر توسعه فکری و ارتقا فرهنگ عمومی و اجتماعی با رویکردی تخصصی-مردمی توضیح داده و گفت: گروه‌های تئاتر به عنوان با ثبات ترین گروه‌های اجتماعی مردمی هستند و ما با شعار «تئاتر_ ببینیم» از هفتم تا پانزدهم اردیبهشت ماه در خانه تئاتر، خانه هنرمندان، برج میلاد، تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج، تماشاخانه سپند، پارک ملت و خانه تئاتر شهرهای مختلف کشور برنامه هایمان را به اجرا خواهیم گذاشت.

او در پایان سخنان خود افزود: تقویت وحدت و انسجام میان اعضا، استفاده از تجربیات کشورهای دیگر، بهره‌گیری از توانمندی خانواده بزرگ تئاتر ایران، جذب و تکریم شایستگان در حوزه تئاتر، طراحی جشنی هدف محور، تاثیر این هفته بر اجراهای در طول سال در جهت جلب مخاطب بیشتر، مدیریتی مشارکتی برای جشنی فراگیر، حفظ استقلال انجمن‌ها در جهت توانمند سازی علمی و عملی از سیاست‌های اجرایی این هفته است و ما قصد داریم تا ضمن حفظ تماشاگران موجود تئاتر، تماشاگران تازه‌ای را به تئاتر جذب کرده و زمینه های هرچه بیشتر کردن فعالیت های دانشجویان، دانشگاهیان و دانش آموزان متوسطه را ایجاد کنیم؛ همچنین در نظر داریم تا زمینه تشکیل باشگاه تماشاگران (پویشگران و فعالان تئاتر) را فراهم کنیم.

پس از او احسان حاجی پور معاون اجرایی و مدیر ستاد برگزاری هفته تئاتر توضیحاتی در خصوص نحوه افتتاحیه و نشان جشن گفت: افتتاحیه هفته تئاتر با یک تئاترپیمایی شروع خواهد شد و به خانه هنرمندان خواهد رسید و در یک فضای بیرونی نمایش‌های محیطی اجرا خواهد شد. مدالیوم این مراسم بر اساس نقاب کلماکره با قدمت چندین هزار ساله طراحی شده است و چند صد طرح و اجرای پژوهش محور در هفته تئاتر روی خواهد داد.

در ادامه رضا آقابابایی معاون بازاریابی و امور شعب بانک گردشگری در خصوص برنامه های این بانک در جهت حمایت از مراسم هفته تئاتر گفت: بانک گردشگری همواره در زمینه های هنری و رشد و توسعه فرهنگ و هنر پیش‌قدم بوده است، امسال نیز حمایت از این جشنواره مهم هنری را عهده دار شده ایم چرا همه ما در کنار فعالیت های خود، به مسئولیتهای اجتماعی در حوزه فرهنگ می پردازیم، چون مدیون فرهنگ کشورمان هستیم و باید برای رشد و توسعه آن تلاش کنیم. امیدواریم این رویداد نقطه‌ی عطفی در فرهنگ و هنر باشد.

در پایان این مراسم بهزاد مرتضوی مدیر روابط عمومی خانه تئاتر و هفته گرامیداشت تئاتر گفت: حضور و همراهی بانک گردشگری سبب شده است تا بتوانیم برنامه های گسترده و باشکوه‌تری را نسبت به سال های پیشین اجرا کنیم.

وی افزود: همچنین در برنامه های جاری از آدیل لاراکی عضو سندیکای تئاتر آلمان به همراه محمدعلی بهبودی یکی از اعضای ایرانی عضو سندیکای بازیگری آلمان دعوت به عمل آورده ایم تا در دو جلسه مجزا بازگوی مسائل و نوع حل مشکلات سندیکای تئاتر آلمان باشند. یقینا برای ما بسیار مفید خواهد بود از کشوری که بیش از ۸۴ سال است صنف تئاتر فعال دارد، روش های برخورد با مسائل را یاد بگیریم.

شانزدهمین دوره هفته بزرگداشت تئاتر، به دبیری محمودرضا رحیمی و با حمایت مالی بانک گردشگری از هفتم تا چهاردهم اردیبهشت ماه سال جاری برپا خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 471287 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟