نخستین جشنواره خصوصی استعدادیابی گروه تئاتر پرپروک در بندر دیّر برگزار شد+عکس

این جشنواره از تاریخ دهم بهمن ماه طی فراخوانی همه علاقه مندان و مستعدین را دعوت به چالش مسابقه بازیگری نمود و در تاریخ ۱۹ بهمن ماه کارگاه آموزش مقدماتی بازیگری را زیر نظر استاد لقمان بحرانی با حضور ۴۳ نفر علاقه مند آقا و خانم برگزار‌ نمود که از خروجی این‌کارگاه مفید و موثر ۳۲ نفر برای مسابقه نام‌نویسی خود را تکمیل نمودند.

سپس در روز پنج شنبه‌مورخ ۲۵ بهمن ماه کارگاه آموزشی از ایده تا اجرا توسط محمد فخرایی برگزار‌ شد و در نهایت ۲۸ نفر جهت شرکت در مسابقه اعلام‌آمادگی کردند.

در ادامه روز جمعه به تاریخ ۲۶ بهمن‌ماه از ساعت ۱۹ الی ۲۲ هیئت داوران‌متشکل از لقمان بحرانی ، قحطبه فخرایی و حسن‌فولادی به قضاوت ۲۵ اتود‌نمایشی نشستند.

غلامرضا ناطقی پور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیر، حبیبه فخرایی رییس شورای شهرستان دیر ، عبدالعزیز نصار یوسفی عضو شورای شهر دیر و دکتر ابراهیم‌مومنی رییس بیمارستان عسلویه از مهمانان ویژه این‌مراسم‌بودند.

در این آئین دبیر جشنواره محمد فخرایی ضمن‌خیر مقدم خدمت مهمانان و تشکر از حضور پرشور علاقه مندان نمایش در جشنواره، ابراز امیدواری کرد که شروع این حرکت پشتوانه سازی مناسبی برای بستر نمایش دیر خواهد داشت و ضمن تشکر از زحمات جناب ناطقی پور با تقدیم‌لوح سپاس از ایشان قدردادنی ویژه بعمل آورد، قبل از اهدای لوح سپاس ایشان جهت ایراد سخنرانی‌به جایگاه دعوت شدند...

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیّر در شروع سخنان ضمن خیر مقدم‌خدمت همه حاضرین‌در مراسم اختتامیه گفت : با هر جامعه ای که از زبان فرهنگ و هنر صحبت شود آن جا مردم با نشاط و پویاتری خواهد داشت ، این خاصیت هنر است که نسل بشریت را در مقابل همه ناهنجاری های اجتماعی مصون نگه‌می دارد و نقشی بازدارنده را ایفا می کند ، وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که با ورود این‌استعدادها به گروه های نمایشی دیر زمینه شکوفایی هر‌چه بیشتر آنان فراهم‌گردد.

غلامرضا ناطقی پور افزود: امروزه همه جا سخن از کمتر شناخته شدن‌شهر دیّر است ، که باید بگویم علیرغم‌همه این‌حرف و‌حدیث ها ما هنرمندانی داریم که با تلاش و کمترین بضاعت‌و چشم داشت ، ما را به جای جای کشور می شناسند و این خاصیت هنر است که جهان شمول می باشد .

وی در‌پایان‌ضمن تشکر از همه‌کسانی‌که در برگزاری این‌جشنواره مشارکت نمودند ، قول مساعد دادند که تمام تلاش خود را برای حمایت هر‌چه بیشتر از هنرمندان بخصوص نمایشی های عزیز انجام خواهند داد .

در ادامه مراسم از هیئت داوران با تقدیم لوح سپاس تجلیل و همچنین از سرکار خانم فخرایی و جناب آقای نصار یوسفی بابت حضور و حمایت از حوزه فرهنگ و هنر تشکر ویژه بعمل آمد .

در پایان، بیانیه و آرای نخستین جشنواره خصوصی استعدادیابی گروه تئاتر پرپروک بندر دیر که توسط

هیئت داوران‌ متشکل از قحطبه فخرایی ، حسن فولادی و لقمان بحرانی جمع بندی شده بود خوانش گشت

هیئت داوران ضمن آرزوی موفقیت برای همه علاقه مندان به بازیگری تئاتر ، در بخشی از بیانیه خود بازیگری را درک و استفاده صحیح از همه اجزای بازی شامل بیان ، بدن ، حس ‌، حرکت و ... شرح داده ، توصیه کردند که علاقه مندان ، به این نکات توجه کافی داشته باشند و از قریب به اتفاق شرکت کنندگان تقاضا نمودند که تئاتر را در مدارس ابتدا فرا گرفته ، دنبال کنند و بعد وارد دنیای حرفه ای تری شوند ، همان گونه که هیئت داوران نیز از همین جا شروع کردند .

و اما آرای هیئت داوران به شرح ذیل خوانش شد که با لوح‌تقدیر ، نماد جشنواره و جایزه نقدی از آنها تقدیربعمل آمد.

* تقدیر ویژه کودک : شیلا اسدی برای اتود نمایشی حسنی و آنیتا سلیمانی برای اتود نمایشی زوموی باهوش

بازیگری زن:

- بازیگری سوم بطور مشترک: پریسا کمالی برای اتود نمایشی‌حلق آویز و سحر فولادی برای اتود نمایشی صوفی

-بازیگری دوم زن: غزاله اسدی برای اتود نمایشی قرنطینه

- بازیگری اول: به دلیل درک صحیح از بازیگری ، تسلط و بیان رسا و مناسب و یک اجرای غافلگیر کننده به شیوا اسدی برای اتود نمایشی شلیک به تماشاچی تقدیم شد

بازیگر مرد؛

- تقدیر بازیگر مرد : امیر حسین فخرایی برای اتود نمایشی ساعت ۱۳ امروز و محمد مهدی ابراهیمی برای اتود نمایشی دوچرخه

- بازیگر سوم مرد: عباس قاسمی برای اتود نمایشی جلاد

- بازیگر دوم‌مرد : محمدرضا مسعودی برای اتود نمایشی گل

- بازیگر اول‌مرد به دلیل استفاده صحیح و بجا از ابزار بازیگری شامل حس ، بیان ، بدن ، حرکت و یک‌اجرای خلاق به : امیر محمد میلکی برای اتود نمایشی الاغه تنبلی نکن ، رسید.

همچنین به تشخیص محمد فخرایی دبیر و ناظر اجرای اتودهای نمایشی این جشنواره علی موجی ، کامران فرجی و مطهره فخری بعنوان استعدادهای دیگر نمایش دیر به شرط شرکت در کارگاه های آموزشی و مشاهده پیشرفت به دبیرخانه جهت معرفی به گروه های نمایشی انتخاب شدند.

نخستین جشنواره خصوصی استعدادیابی گروه تئاتر پرپروک بندر دیر با همکاری اداره فرهنگ‌و ارشاد اسلامی شهرستان دیر ، انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر و همراهی گروه های نمایشی سین ، نجیرم ، شوالیه ۷۹ و آفرینگان برگزار شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 459204 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟