مایکل جکسون زنده شد!

گاردین اعلام کرد، این نمایشگاه «مایکل جکسون: روی دیوار» نام دارد و یکی از جالب‌ترین نقاشی‌های موجود در آن پرتره‌ای است که اندی وارهول سال 1984 از خواننده فقید آمریکایی کشید و روی جلد هفته‌نامه معتبر تایم رفت. جکسون در آن زمان 26 سال داشت و وقتی در 2009 در 50 سالگی از دنیا رفت، پربسامدترین چهره فرهنگی در هنر Art معاصر جهان بود. وارهول برای کشیدن چهره خواننده نامدار از پرتره معروف چهره خود الهام گرفته بود.

این دو چهره جنجالی دنیای هنر نخستین بار در 1977 در نیویورک با یکدیگر ملاقات کردند و این دیدارها بارها در استودیو54 تکرار شد. وارهول بارها از جکسون عکاسی کرد؛ از جمله در کنفرانس خبری سال 1983 که خواننده نامدار برای برگزاری تور «پیروزی» برپا کرده بود. در نهایت هم از یکی از همان عکس‌ها برای کشیدن پرتره جکسون بهره برد و یک نقاشی ماندگار از چهره‌ای ماندگار خلق کرد.

«مایکل جکسون: روی دیوار» با مدیریت نیکلاس کالینان برگزار می‌شود و در آن 40 اثر روی دیوار می‌رود؛ آثاری که یا با موضوع جکسون یا در واکنش یا پاسخ به او خلق شده‌اند. هر چند در این رویداد احتمالا پربازدید خبری از مجسمه جف کونز نخواهد بود؛ اثری که هنرمند Artist نامدار سال 1988 از خواننده جنجالی و شامپانزه معروفش بابلز خلق کرده بود. کونز دوست داشت این مجسمه را به نمایشگاه امانت بدهد اما در حال حاضر هیچ نسخه قابل عرضه وجود ندارد.

گالری ملی پرتره که در میدان ترافالگر لندن واقع شده، در دورانی بسیار سخت به سر می‌برد. فقط در سال جاری میلادی 24 نفر از کارمندان آن به دلیل سیاست تعدیل داوطلبانه از گالری رفتند و میزان بازدید از آن هم سال گذشته میلادی حدود 30 درصد کاهش یافته بود. این آمار اندکی بیش از میانگین کاهش تعداد تماشاگران دیگر موزه‌ها و گالری‌های معتبر بریتانیا بوده است.

در حالی که نمایشگاه اخیر گالری ملی پرتره از آثار سزان بیش از 136 هزار بازدیدکننده داشت، انتظار می‌رود آمار بازدید علاقه‌مندان و هواداران خواننده سرشناس آمریکایی از نمایشگاه بعدی خونی تازه در رگ‌های گالری جاری کند و اندکی به اوضاع بحرانی آن سر و سامان بدهد.

 

 

کدخبر: 390747 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟