باز بودن مرز شلمچه برای راهپیمایی اربعین تکذیب شد

راهپیمایی اربعین بزرگترین اجتماع مذهبی شیعیان است. راهپیمایی اربعین همه ساله با حضور پرشور شیعیان برگزار می شود. البته در سال گذشته شیوع کرونا مانع برگزاری پرشور راهپیمایی اربعین شد. در این میان امسال هم فقط 60 هزار نفر از ایران آن هم به شرط عبور از مرز هوایی می توانند در راهپیمایی اربعین شرکت کنند. البته تا این لحظه ثبت نام 52 هزار نفر از زائران راهپیمایی اربعین قطعی شده است.

به گزارش رکنا، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: خبر باز بودن مرز شلمچه کذب است و مرزهای شلمچه و چذابه به سمت عراق کماکان بسته هستند و تردد زوار از سمت ایران به عراق ممنوع است.

سرهنگ حکیم عبداللهی اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های کرونایی و لزوم حفظ سلامت هموطنان عزیز، مرزهای چذابه و شلمچه برای خروج عاشقان حسینی در ایام اربعین بسته است و هیچ گونه خدمات گذرنامه‌ای در این رابطه ارائه نمی‌شود.

وی افزود: بر اساس اعلام ستاد مرکزی اربعین، اعزام زائران برای حضور در مراسم اربعین حسینی به صورت هوایی انجام می‌شود.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: خبر باز بودن مرز شلمچه کذب است و مرزهای شلمچه و چذابه به سمت عراق کماکان بسته هستند و تردد زوار از سمت ایران به عراق ممنوع است.

وی افزود: از مردم عزیز تقاضا می‌شود به شایعات و اکاذیب بی اساس در خصوص باز بودن مرزها توجه نکنند و اخبار مربوط به اعزام زائران به عراق را از رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی پیگیری کنند.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟