برخی ساختمان ساز ها خانه ی خود را به امید کسب سود بیشتر خالی نگهداشته اند

رکنا اقتصادی: مجید کیان پور با بیان اینکه برنامه ریزی برای تولیدمسکن باید براساس شناسایی نیازها انجام شود،گفت:سامانه های شناسایی تولید مسکن دراختیار سازمان ثبت اسناد و املاک،وزارت راه و شهرسازی و پایان کار شهرداری ها قرار دارد و از این طریق می توان تعداد واحدهای ساخته شده در شهر را شناسایی کرد.
نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خانه های خالی بیشتر در کلانشهرعضوکمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه دولت باید لایحه اخذ مالیات از خانه های خالی را به مجلس ارائه دهد، گفت:دپوی واحدهای مسکونی برای مدت زمان طولانی این واحدها را مستهلک می کند.
وی افزود:عده ای از ساختمان سازها زمانی که به سود دلخواه خود دست پیدا نمی کنند؛واحدهای خود را برای خروج از رکود و بازگشت بازار به رونق خالی نگاه می دارند.
کیان پور، ادامه داد:خالی نگه داشتن واحدهای مسکونی برای مدت زمان طولانی این واحدها را مستهلک می کند و قیمت ساختمان را کاهش می دهد ودولت باید مشوق هایی را برای افرادی که با عرضه ساختمان به رونق بازار و ثبات قیمت کمک می کنند،درنظر بگیرد.

وی یادآور شد:وزارت اقتصاد و اموردارایی باید با هماهنگی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، وزارت راه و شهرسازی،شهرداری ها و جامعه مشاوران املاک کشور لایحه دریافت عوارض از خانه های خالی را به دولت ارائه دهد و دولت لایحه مذکور را به مجلس ارسال کند.
کیان پور افزود:اگر شخصی در دوران رکود واحدهای مسکونی خالی خود را عرضه کرد،باید تشویق شود و اگر این واحدها را عرضه نکرد،باید عوارض متناسب از صاحبان این واحدها دریافت شود،تا خالی نگه داشتن واحدهای مسکونی صرفه اقتصادی نداشته باشد.
عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:حتی اگر ساختمانی پس از 5 سال کلید نخورده باشد و در پنبه نگهداری شود،اما از آنجاکه عمر بنا افزایش یافته، ساختمان مستهلک می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 244694 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟