ورود سامانه بارشی به آسمان کشور از فردا

به گزارش رکنا، صادق ضیاییان اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی دو روز آینده در غالب نقاط کشور جوی پایدار و در شهرهای صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: از بعدازظهر چهارشنبه ۶ بهمن ماه با ورود سامانه بارشی در نواحی شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات زاگرس و البرز مرکزی به‌تدریج افزایش ابر و بارش پراکنده باران و برف و وزش باد انتظار می‌رود.

رئیس‌مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: پنجشنبه ۷ بهمن ماه گستره و شدت سامانه بارشی افزایش می‌یابد و علاوه‌بر نواحی ذکر شده در بخش‌هایی از جنوب غرب استان‌های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گفته این مقام مسئول در سازمان هواشناسی، جمعه ۸ بهمن ماه در سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، نواحی شمال شرق و با شدت کمتر در شمال غرب کشور بارش ادامه دارد. وی با بیان اینکه چهارشنبه ۶ بهمن‌ماه در بخش‌هایی از غرب و جنوب غرب وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک انتظار می‌رود، اظهارکرد: این شرایط پنج شنبه ۷ بهمن ماه در نواحی مرکز، شرق و شمال شرق و جمعه در شرق، جنوب شرق و دامنه‌های جنوبی البرز پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟