بارش برف در روستاهای کرمان + فیلم
حجم ویدیو: 13.93M | مدت زمان ویدیو: 00:01:53

به گزارش رکنا، در روزهای اخیر بارش گسترده باران و کولاک برف در بسیاری از استان های نیمه جنوبی کشور از جمله کرمان و سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

صبح امروز در همین راستا، مخاطبان رکنا تصاویری را از بارش برف در روستای گنوئیه در شهرستان بافت استان کرمان برای این پایگاه خبری ارسال کرده اند.

صبح امروز همچنین رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان نیز درباره آخرین وضعیت بارش برف در کرمان به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بارش برف و باران در مناطق کوهستانی کرمان از دیروز آغاز شده است.

حمیده حبیبی با اشاره به این که هم اکنون آسمان استان نیمه ابری تا تمام ابری است گفت: بارش برف و باران از بعد از ظهر دیروز به صورت پراکنده در مناطق کوهستانی آغاز و تا روز دوشنبه آینده ادامه دارد.

او افزود: دیشب بارش برف در رابر، بافت، سیرچ، سرچشمه و ساردوییه داشتیم.

حبیبی با اعلام اینکه شدت بارندگی‌ها از روز جمعه در استان پیش بینی می‌شود بیان کرد:کاهش دما، لغزندگی جاده‌ها و جاری شدن روان آب‌ها داریم.

او افزود: میزان بارش تجمعی در برخی نقاط نیمه جنوبی، بیش از ۱۰۰ میلیمتر براورد میشود.

حبیبی با اشاره به اینکه بارش باران و بارش برف سنگین در مناطق کوهستانی و ارتفاعات غربی، وزش باد‌های نسبتا شدید، طغیان رودخانه‌های فصلی، احتمال وقوع سیل در نیمه جنوبی استان، اختلال درتردد راه‌های مواصلاتی، لغزندگی سطح جاده‌های کوهستانی داریم بیان کرد: عدم تردد‌های غیر ضروری در محور‌های مواصلاتی و لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها جهت محدود کردن سیلاب انجام شود.

او افزود: با توجه به روند کاهش دما خطر سرمازدگی محصولات کشاورزی در شهرستان‌های جنوبی دور از انتظار نیست.

حبیبی با اعلام اینکه گلخانه داران، دامداری‌ها، مرغداری‌ها و انبار داران مراقب تنظیم گرمایشی سالن‌ها باشند بیان کرد:گلخانه‌های که سیستم گرمایشی ندارند تا طلوع آفتاب یک ساعت یکبار با آب چاه محصولات خود را آبیاری کنند.

او گفت: کشاورزان با تامین سوخت از سرمازدگی محصولات خود جلوگیری کنند.

حبیبی بیان کرد: شهرستان منوجان در ۲۴ ساعت گذشته با دمای ۲۴ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین منطقه استان بود وصبح امروز لاله زار با دمای ۳ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقطه استان به ثبت رسیده است.

رییس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۶ درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: امروز کرمان در گرم‌ترین ساعات به ۱۶ درجه سانتیگراد می‌رسد.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟