استخراج از کوه خورآباد، کوه خواری نیست/  عروجی : مجوزها کامل است و کوه خواری در کار نیست

محمد عروجی - استخراج کننده کوه خورآباد در توضیح ادعا شهروندان و یکی از مدیران شهری آن استان در خصوص کوه خواری و تخریب منابع طبیعی آن منطقه چنین به خبرنگار رکنا توضیح داد:کوه‌خواری را تکذیب می کنم . کوه‌خواری بمنزله تصرف و تخریب غیر قانونی کوه است، حال باتوجه به اسناد و مجوزات قانونی ارائه شده پروسه بهره‌برداری معدن کاملا قانونی بوده و اتهام کوه خواری اشتباه بوده است.

به گزارش رکنا،  شهروندان ساکن  کوه خورآباد در روستای صدرآباد از توابع زرندیه اعلام کردند که این کوه در حال تخریب است. ساکنان محلی نسبت به حفظ این منبع طبیعی تاکید داشتند.

علی وحیدیان، عضو شورای اسلامی روستای صدرآباد در این خصوص به خبرنگار اجتماعی رکنا گفته بود : نهادی شخصی در نتیجه مزایده موفق به کسب آن منطقه شده و مشغول استخراج از معدن است. اکنون برخی فعالان منطقه مذکور، به وزارت صمت و میراث فرهنگی و گردشگری منطقه خودمان نامه ارسال کرده اند. میراث فرهنگی با مراجعه به آن منطقه اعلام کرد که این منطقه جزو مناطق محافظت شده نیست. همچنین وزارت صمت نیز اعلام کرد مدارک استخراج کنندگان هیچ مشکلی ندارد و نمی توان جلوی آن ها را گرفت.

عضو شورای روستای صدرآباد در مورد زمان استخراج معدن از کوه موجود در روستای صدرآباد گفت: تقریباً 3 یا 4 ماه می شود که خاک کوه ها برداشته شده و نیز با انفجار منابع را از معدن برداشت می کنند.

همانطور که پیش تر اشاره شد، زمین های زرندیه دارای خاکی غنی است، بنابراین وزارت صمت نیز قبلاً در 3 کیلومتری کوه مذکور مشغول بهره برداری از معادن آن جا بوده است. وحیدیان در این رابطه گفت: 3 کیلومتر پایین تر از روستای صدرآباد، کوهی وجود داشت که به کلی بواسطه همین برداشت ها نابود شده است. از این کوه ها برای استفاده در ریل های راه آهن و کارهای پیمانکاری شهری استفاده می شود.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟