سلطان جنگل بابلسر به پاکستان صادر شد + فیلم
حجم ویدیو: 9.51M | مدت زمان ویدیو: 00:01:28

به گزارش رکنا ، برای اولین بار در کشور ۱۸ قلاده شیر از باغ وحش بابلسر به پاکستان صادر شد.

روزگاری جنگل‌ها و بیشه‌های ایران مامن گونه‌ای زیبا و باشکوه از شیر‌ها بود و حالا سالهاست این جنگل‌ها از سلطان جنگل خالی شده است.

امروزه برای دیدن یال و کوپال این حیوان درنده می‌شود به باغ وحش رفت و در چند متری آن به تماشا نشست.

adv 2

adv 1

باغ وحش بابلسر تنها باغ وحش مازندران است که حدود ۲۰ گونه جانوری در آن نگهداری می‌شوند.

گونه‌هایی همچون طوطی‌های برزیلی، شیر، خرس و شتر لاما که برخی از آن‌ها هزاران کیلومتر از زیستگاه طبیعی خود دور شده اند.

شیر1

میلاد داشاد سال‌ها تلاش کرد تا توانست گونه‌های مختلفی را از نقاط مختلف جهان به اینجا آورده و علاوه بر نگهداری از آن‌ها کار خارق العاده‌ای را نیز آغاز کرد.

او سال گذشته شروع به تکثیر شیر‌ها کرد و توانست در یک سال ۱۸ قلاده شیر را به کشور پاکستان صادر کند.

او در این باره می‌گوید: با عشق کارم را شروع کردم و پس از تحقیق فراوان و آموزش‌های لازم توانستم وضعیت مناسبی برای حیوانات در این باغ وحش فراهم کنم. شرایط مناسب و تغذیه خوب باعث شد شیر‌ها توله‌های بسیاری به دنیا بیایند و با همراهی اداره محیط زیست و مراودات با تجار خارجی تصمیم به صادرات این توله شیر‌ها گرفتم.

داشاد درباره نحوه تغذیه شیر‌ها و اینکه غذای زنده دریافت می‌کنند یا خیر گفت: آن‌ها غذای زنده دریافت نمی‌کنند، اما لاشه گاو و مرغ به عنوان غذا به آن‌ها داده می‌شود و در وضعیت بسیار خوبی به سر می‌برند.

شیر

عرب رییس محیط زیست بابلسر درباره روند صادرات این توله شیر‌ها می‌گوید: هنگامی که توله شیر‌ها به ۶ ماهگی رسیدند سازمان بر روی آن‌ها میکروچیپ‌هایی نصب کرده و پس از تاییدیه سازمان دامپزشکی استان این توله شیر‌ها به کشور پاکستان و از آنجا هم به کشور‌های اروپایی و آمریکایی صادر می‌شوند.

لاما‌ها و ببر‌ها در مسیر صادرات

باغ وحش بابلسر از جمله باغ وحش‌های خصوصی کشور است و توانسته علاوه بر صادرات شیر به تکثیر و صادرات گونه‌های جانوری دیگری هم روی بیاورد. لاما یکی از انواع شتر‌های اهلی بومی آمریکای جنوبی است که ارتفاع بدن این حیوان تا شانه‌هایش بین ۱۱۰ تا ۱۳۰ سانتیمتر است وزن آن به۱۲۰ تا ۱۵۰ کیلوگرم می‌رسد. لاما برخلاف شتر‌ها فاقد کوهان است و بمانند اکثر حیوانات خانگی پوست آن‌ها دارای ترکیب رنگ‌های متفاوتی، چون سفید، قهوه‌ای، سیاه است.

مدیراین باغ وحش یک سالی است تلاش کرده علاوه بر توله شیر‌ها وشتر‌های لاما، به تکثیر ببر‌های ایتالیایی بپردازد و اکنون با داشتن ۱۲ توله ببر، آماده صادرات آن‌ها به کشور‌های اروپایی است.

ستاره ماده شیر ۴ ساله‌ای که خودش هم متولد همین باغ وحش است در یک زایمان توانست ۵ توله شیر به دنیا بیاورد که طبق گفته کارشناسان تولد این تعداد توله شیر در کشورمان بی نظیر و در دنیا نیز بسیار نادر است.

adv

میلاد داشاد درباره وضعیت توله شیر‌های تازه متولد شده می‌گوید: این ۵ قلو‌ها که ۳ قلاده از آن‌ها ماده و ۲ قلاده دیگر نر هستند در حال حاضر در سلامت کامل به سر برده و از شیر مادر تغذیه می‌کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟