فریبا وفی برنده جایزه ادبی آلمان۲۰۱۷ شد

به گزارش داود آجورلو خبرنگار اعزامی رکنا به فرانکفورت، فریبا وفی نویسنده رمان «ترلان» که اخیرا ً برگزیده معتبرترین ترین جایزه ادبی آلمان معروف به «لیبرتارپریس» در سال ۲۰۱۷ شده بود، جایزه خود را لحظاتی پیش را در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت دریافت کرد.
این جایزه ادبی به زنان آفریقایی، آسیایی، آمریکای لاتین یا جهان عرب اهدا می شود که در سال ۲۰۱۶ «لکسمی پومنتجاک» نویسنده رمان «سوال قرمز» رمان نویس دو زبانه اندونزیایی، شاعر، نویسنده غذا و روزنامه نگار تعلق گرفت.
بر اساس اعلام سایت لیبرتارپریس «فریبا وفی» با رمان «ترلان» که در سال ۲۰۱۵ توسط انتشارات زوویت و به کوشش «یوتال هیمل رایش» به زبان آلمانی منتشر شد و بیشترین آرای خوانندگان را به خود جذب کرده بود موفق شد تنها جایزه ادبی آلمانی که هر ساله در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت معرفی می شود به فریبا رفی اختصاص یابد.
فریبا وفی برنده تنها جایزه ادبی آلمان ۲۰۱۷ گفت: قهرمان داستان من راه هنر Art را برای مقابله با محدودیت ها و تاریکی مطلق زمانه سعی دارد با تفکر و ابزار به آزادی Freedom و دموکراسی برسد.
وی ادامه داد: در این داستان تنها کسی که می تواند زندگی فرد را تغییر دهد خود آدم‌ها هستند و در این راه رمان ترلان سعی دارد با واژه ها و احساسات و حساسیت های خودش به هدفش برسد.
این نویسنده تصریح کرد: من بر این باورم اساس هر تغییری در زندگی باید براساس تفکر، اندیشه همراه باشد تا به آزادی و فرار Escape از محدودیت ها برسد.
شصت و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت به مدت پنج روز با حضور بیش از ۷ هزار و ۳۰۰ غرفه داران از ۱۰۲ کشور جهان و ۱۰ هزار روزنامه نگار و وبلاگ نویس از سراسر دنیا ادامه دارد.
نمایشگاه بین المللی کتاب مهم ترین محتوا و مرکز رسانه های بین المللی جهانی و یک رویداد فرهنگی بزرگ است. همچین صنعت چاپ و نشر و رسانه به صورت تخصصی و حرفه ای بدان پرداخته می شود. صنعت رو به رشد و متنوع همراه با نوآوری در این پنج روز به نمایش در می آید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 315991 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟