آخرین وضعیت انتخاب شهردار بعدی تهران/ شهردار بعدی تهران نمی تواند معجزه کند + صوت
حجم ویدیو: 17.87M | مدت زمان ویدیو: 00:02:27

شهردار تهران در دور آینده تغییر خواهد کرد. تا کنون 11 گزینه برای نشستن روی صندلی شهردار تهران معرفی شده اند. شورای شهر ششم تهران، هفته آینده جلسه ای با نامزدهای شهرداری تشکیل و برای انتخاب شهردار تهران در دور آینده تصمیم خواهد گرفت. به گفته سروری شهردار تهران تا قبل از شروع رسمی شورا برگزیده خواهد شد. علاوه بر شهردار تهران، اعضای هیئت رئیسه، سخنگو و رئیس و نایب رئیس شورای شهر نیز در جلسات هفته های آینده شورا انتخاب خواهند شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، منتخبین شورای شهر تهران در دوره ششم حدود یک ماه قبل از آغاز رسمی شورا جلسات متعددی را برای انتخاب شهردار آینده پایتخت و بحث و بررسی برای مدیریت شهری آینده تشکیل داده اند.

با کناره گیری صولت مرتضوی، اکنون 11 گزینه برای تصدی شهرداری تهران آماده ارائه برنامه های خود هستند. گفتنی است پس از ارائه برنامه نامزد های شهرداری تهران، شورای شهر تصمیم به انتخاب شهردار می کند.

برگزاری جلسات فشرده با نامزدهای شهرداری تهران

پرویز سروری، منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در مورد پیش بینی ها برای انتخاب شهردار آینده تهران به خبرنگار اجتماعی رکنا اظهار داشت: 12 نفری که یک نفر از آن ها آقای صولت مرتضوی بود و انصراف داد، در حال تنظیم برنامه هایشان هستند و ما برنامه های این افراد را دریافت کرده و پس از مطالعه، هفته آینده جلسه ای فشرده با نامزدهای شهرداری تهران خواهیم داشت تا با اخذ برنامه نامزدها، همچنین سوال از آن ها نهایتاً ارزشیابی از این افراد داریم تا شهردار آینده تهران را قبل از شروع به کار رسمی دوره ششم شورای شهر معرفی کنیم.

وی در مورد شروع به کار ششمین دوره شورای شهر تهران گفت: تلاش می کنیم تا قبل از تشکیل شورای شهر، تکلیف رئیس، نایب رئیس، اعضای هیئت رئیسه و سخنگوی شورا را مشخص کنیم و سپس به سراغ انتخاب اعضای کمیسیون ها برویم. به عبارتی تلاش می کنیم در 3 جلسه ابتدایی شورا، کاری را که در یک ماه انجام می شد را در یک هفته سروسامان دهیم. امید است تا بعد از این برنامه ها به سراغ عملیات اجرایی و موضوع مدیریت شهری برویم.

باید به شهردار بعدی تهران فرصت داد تا نظم و انضباط را در شهر حاکم کند

سروری در پاسخ به این سوال که آیا شهردار بعدی می تواند بی نظمی ها مثل تاخیر در ساعات حرکت مترو و اتفاقی که صبح سه شنبه در متروی تهران افتاد را مرتکب نشود، افزود: باید توجه داشت شهردار بعدی به محض اینکه سر جای خود بنشیند، نمی تواند همه مشکلات شهر را حل کند، بنابراین باید به شهردار فرصت داد تا با برنامه ریزی سریع و دقیق، نظم و انضباطی که لازم است را در شهر حاکم کند. این قول را به مردم شریف تهران می دهیم که همه تلاش مان را برای انتخاب شهرداری مناسب برای شهر به کار خواهیم بست.

منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران در مورد تلاش شورای ششم برای آینده مدیریت شهری در تهران گفت: اعضای شورای ششم می توانستند تا قبل از شروع رسمی شورا کاری نکنند زیرا ظاهراً هنوز مسئولیتی بر عهده ندارند، اما به صورت شبانه روزی اقدامات و جلساتی را حتی بیش از زمان رسمی شدن شورا انجام می دهند. شورای ششم تلاش می کند تا جلوه جدیدی از مدیریت جهادی در شهر نشان دهد.

آیا این خبر مفید بود؟