چمران : حتما در مصوبه برج باغ ها تجدید نظر می شود/ به بهانه نفروختن شهر جلوی ساختمان سازی را گرفتند

رکنا: عضو منتخب شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم تجدید نظر در مصوبه لغو ساخت برج باغ ها تصریح کرد: استفاده از لفظ برج باغ در مصوبه این دوره از شورای شهر نمایشی بود و این مصوبه موجب رکود ساخت و ساز قانونی در باغ ها شده است و حتما باید اصلاح شود.

مهدی چمران استفاده از لفظ شهر نفروشی را اقدام شعارگونه این دوره از مدیریت شهری توصیف کرد و گفت: شهر نفروشی با ساختمان سازی قانوی فرق دارد و در این دوره به بهانه نفروختن شهر جلوی ساختمان سازی را گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، مهدی چمران، عضو منتخب دوره ششم شورای شهر تهران و سرلیست فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات شورای شهر در اولین نشست خبری پس از پیروزی در انتخابات شوراها با تاکید بر اینکه شهر نفروشی با ساختمان سازی قانونی فرق دارد، گفت: در این دوره از مدیریت شهری اساسا ساختمان سازی را متوقف کردند و عنوان جلوگیری از شهر فروشی را برای آن گذاشتند. این در حالی است که وقتی صنعت ساختمان سازی متوقف شود، ده‌ها کارخانه از کار باز می‌ایستند و هزاران کارگر بیکار می شوند.

وی تصریح کرد: شهرفروشی اتفاقی است که در دهه هفتاد افتاد که پول می‌گرفتند و تراکم می فروختند. اتفاقا ما بودیم که جلوی این کار را گرفتیم و طرح جامع شهر تهران را که از سال ۴۹ بازبینی نشده بود، با کمک ۲۸ مهندس مشاور تدوین کردیم و توانستیم قانون جدیدی را برای ساختمان سازی در تهران وضع کنیم.

چمران ادامه داد: ساختمان سازی اگر به طور قانونی انجام شود، هیچ ربطی به شهرفروشی ندارد و این دوستان صرفا در باره شهرنفروشی شعار دادند و با سر دادن این شعار جلوی ساختمان سازی را گرفتند.

عضو منتخب شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم تجدید نظر در مصوبه لغو ساخت برج باغ ها عنوان کرد: ما حتما در مصوبه برج باغ ها که در این دوره تصویب شده است، تجدید نظر می‌کنیم چون این قانون جلوی تمام ساختمان سازی در باغات را گرفته است و در سال ۹۹ هیچ‌کس برای دریافت پروانه ساخت در باغات اقدام نکرد و در سال ۹۸ هم فقط یک پروانه ساخت در باغات صادر شد.

وی افزود: ما معتقدیم که در موضوع باغات اصل مسئله این است که هیچ درختی قطع نشود نه اینکه فقط اجازه ساخت ساختمان دو طبقه در باغ را بدهند. اجرای این قانون برای هیچ سازنده‌ای به صرفه نیست که و بخشی اط رکود فعلی ساختمان سازی نیز ناشی از همین قانون اشتباهی بوده است که دوستان به دلیل تجربه نداشتن آن را وضع کرده اند.

چمران با بیان این که اعضای جدید شورای شهر نیز مخالف انجام ساخت و ساز بیش از حد در باغ ها هستند، تاکید کرد: پیش از مصوبه دوره قبلی مدیریت شهری درباره ساختمان سازی در باغات، افراد می‌توانستند در ۶۰ درصد مساحت باغ‌ها ساختمان بسازند، ولی ما زیربنای مجاز ساختمان را به ۳۰ درصد مساحت باغ کاهش دادیم و تعیین کردیم که می توان به جای چهار طبقه ۸ طبقه ساختمان ساخت.

چمران ادامه داد: هشت طبقه از نظر علمی، برج محسوب نمی‌شود، چون اصول معماری و شهرسازی بالای ۱۲ طبقه را برج می‌داند. بنابراین استفاده از لفظ برج‌باغ برای لغو مصوبه ما یک نمایش تبلیغاتی بود و اتفاقا تأکید ما هم روی این است که نباید در باغ برج ساخته شود.

عضو منتخب شورای شهر تهران تصریح کرد: متاسفانه با سخت‌گیری‌های اعضای این دوره شورای شهر و مصوبه جدیدی که در این زمینه تصویب کرده‌اند، نه ساختمانی در باغات ساخته می شود نقد و نه اوضاع باغ های تهران بهتر شده است، فقط جلوی ساخت و ساز را گرفته اند و این کار هم باعث ضرر شهر و هم باعث زیان شهرداری شده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟