محل زندگی ملخ‌های جنوب غرب تهران مشخص شد

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان تهران جنوب فرودگاه امام را کانون اصلی زندگی ملخ ها دانست و گفت: این حشره اکنون سیکل پایانی عمر خود را سپری می کند.

هرمز سعیدی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان تهران  درباره شناسایی کانون ملخ ها در تهران اظهار داشت: از پشت فرودگاه امام خمینی به سمت کوه‌های اشتهارد کانون اصلی زندگی ملخ ها بوده که به ازای هر ۱۰ متر یک ملخ مشاهده شده است.

وی ادامه داد: این ملخ ها از نوع بومی بوده و با ملخ‌های صحرایی متفاوت هستند میزبان این حشره علف هرز است و هیچ تهدیدی برای مزارع وجود ندارد.

هرمز سعیدی کانون ملخ های بومی را بسیار قدیمی دانست و گفت: در سال‌های گذشته به علت خشکسالی این حشرات رشد نمی‌کردند اما اکنون به علت بارندگی‌ها پوره ملخ‌ها با منابع غذایی خوبی مواجه گردیده که در نهایت منجر به رشد و پرواز آن‌ها شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی به سیکل پایانی عمر ملخ‌ها اشاره کرده و گفت: ملخ‌ها در پایان عمر خود جفت گیری کرده و پس از تخم‌ریزی می‌میرند و تا سال آینده این حشرات مشاهده نمی‌شود.

وی ملخ ها را جزئی از اکوسیستم محیط زیست دانست و خاطرنشان کرد: در محیط زیست گونه‌های مختلف حشرات زندگی می‌کنند و انسان ها هم در یک طرف دیگر قرار دارند که این موضوع یک امر طبیعی است.

از هفته گذشته تعداد زیادی ملخ‌ در شهرهای پرند، رباط کریم و بهارستان رویت شده بود که باعث نگرانی کشاورزان جنوب غرب استان تهران شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 478816 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟