افشاگری سارا منجزی از دو سایز بودن خانم بازیگران ایرانی /  تقلید از نیکی کریمی و مهتاب کرامتی + عکس

او معتقد است که چهره‌ها بیشتر از سایر اقشار جامعه باید حواس‌شان به نوع پوش‌شان باشد و در این راه با سلیقه و دقت بیشتری عمل کنند چون نحوه لباس پوشیدن آنها به نوعی روی سلیقه طرفداران‌شان تاثیر می‌گذارد هر چند که اعتقاد دارد در این راه، تنها تعدادی از این چهره‌های مطرح نهایت دقت را در انتخاب لباس دارند و بعضی از آنها توجه چندانی به این مقوله ندارند. اینها بخشی از صحبت‌های سارا منجزی بازیگر سینماست. او طی مدت اخیر به چهره پررنگی در فیلم‌های بدنه بدل شده است و نگاه جدی به مقوله طراحی لباس دارد. تا امروز هم سه نمایشگاه«شو» مانتو را با نام «دانتل» برگزار کرده که با استقبال خوبی هم مواجه شده است.

می‌توان به روز بود اما از مد تبعیت نکرد

هیچ‌وقت دغدغه پیروی کردن از دنیای مد را نداشتم، هر چند که به‌شدت به شیک‌پوشی اهمیت می‌دهم اما معتقدم بین شیک‌پوشی و پیروی کردن از مد می‌توان پل Bridge زد و حد وسط را انتخاب کرد. به همین خاطر در انتخاب لباس‌هایم همیشه سراغ نوع ساده می‌روم و با استفاده از پارچه و رنگ سعی می‌کنم به آن ظاهری متفاوت ببخشم.

سادگی در عین جذابیت

به نظرم شیک‌پوشی به این معنا نیست که شما حتما از مدل‌های شلوغ، عجیب و غریب پیروی کنید بلکه می‌توان سراغ طراحی‌های ساده رفت و برای جذابیت بخشیدن به آن از برش‌های حساب شده بهره برد. به نظرم طراحی شلوغ و استفاده از چین و پیله شاید به شکل مقطعی جذاب باشد اما معمولا این سبک لباس‌ها، تن‌خور خوبی ندارند و مانع از آن می‌شود که تناسب اندام افراد دیده شود.

وقتی سارا خیاط می‌شود

علاقه من به طراحی لباس باعث شد که تصمیم بگیرم خیاطی را یاد بگیرم چون می‌دانستم که اگر بخواهم در این زمینه به شکل حرفه‌ای فعالیت کنم بهتر است خیاطی را آموزش ببینم. در این صورت هم با دوخت آشنا می‌شنوم و هم تسلط بیشتری در طراحی پیدا می‌کنم و می‌توانم با خیال راحت‌تری برای خودم و دیگران کار طراحی لباس انجام دهم.

کفش دوزکی که دانتل شد

بعد از پشت سر گذاشتن دوره خیاطی، حس کردم وقت آن رسیده که به شکل جدی وارد فضای طراحی لباس شوم. به همین خاطر با چندنفر از دوستان تصمیم گرفتم مجموعه‌ای از طراحی لباس‌هایم را تحت عنوان نمایشگاه (شو) «دانتل» برگزار کنم. هر چند که خودم دوست داشتم که این نمایشگاه با عنوان «کفش دوزک» برگزار شود اما از آنجایی که چند شریک برای برگزاری این شو داشتم در نتیجه به نظر جمع احترام گذاشتم. خوشبختانه نمایشگاه «دانتل» که سال گذشته در سه نوبت برگزار شد با استقبال خوبی از جانب دوستان هنرمند و سایر افراد مواجه شد. بسیاری از مشتریان «دانتل» معتقد بودند زیبایی و کیفیت محصولات این برند، آن را از سایر برندهای ایرانی متمایز می‌کند ضمن اینکه آنها جذب سادگی و رنگ زیبای مانتوها شدند.

کفش‌دوزک شیک پوش

قصد دارم در آینده نزدیک، برند مستقل خودم را با نام «کفش دوزک» راه‌اندازی کنم؛ دلیل اینکه سراغ این اسم رفتم به خاطر خوش رنگی و زیبایی کفش دوزک است. گاهی فکر می‌کنم خداوند برای این حشره زیبا به‌طور اختصاصی یک لباس زیبا و اسپرت طراحی کرده و باعث متمایز شدن آن شده است.

شیک‌پوشی به پول نیست

هر چند که برای خرید لباس، پول نقش مهمی ایفا می‌کند اما به نظرم تعیین‌کننده نیست چون بسیاری از افراد هستند که از وضع مالی خوبی برخوردار هستند اما در خرید لباس خوش‌سلیقه نیستند و معمولا ظاهر شیکی ندارد. از طرفی افرادی هستند که پول چندانی برای خرید لباس هزینه نمی‌کنند اما در انتخاب آن بسیار خوش‌سلیقه هستند. به همین خاطر فکر می‌کنم در انتخاب لباس و برای داشتن ظاهری آراسته افراد باید از دانش و آگاهی کامل برخوردار باشند و در این زمینه اطلاعات خودشان را بالا ببرند.

در خرید لباس حواسم به حساب و کتاب نیست

لباس جایگاه ویژه‌ای در زندگی من دارد به همین خاطر همواره برای خرید لباس پول خوبی را خرج می‌‌کنم، باید اعتراف کنم که وقتی می‌خواهم لباس بخرم چندان حواسم به حساب و کتاب نیست و از هر چیزی که خوشم بیاید می‌خرم.

همه بازیگران خوش لباس

بر کسی پوشیده نیست که سلبریتی‌ها، نقش تعیین‌کننده‌ای را در پوشش جامعه دارند به همین خاطر آنها باید در انتخاب نوع لباس‌شان دقت داشته باشند، چرا که معمولا اگر در این راه حساب شده عمل کنند می‌توانند تاثیر زیادی روی پوشش مردم در جامعه داشته باشند. همین موضوع باعث شده که در کشورهای صاحب سبک، روی این مساله سرمایه‌گذاری کنند و برندهای معتبر در جشنواره‌های مختلف وارد عمل شوند و از چهره‌های مطرح بخواهند از جدیدترین طراحی‌های‌شان استفاده کنند. این جریان ضمن آنکه باعث معرفی هر چه بیشتر برند و طراحی آنها می‌شود، بستری را فراهم می‌کند تا طرفداران آن چهره مطرح از سبک پوشش او پیروی کنند، به همین خاطر ما شاهد آن هستیم بعد از برگزاری مراسم اسکار،

کن و. . . تا مدت‌ها بحث لباس افرادی که در این مراسم حضور دارند، روی بورس است.

مریل استریپ؛ بانوی شیک‌پوش

به نظرم شیک‌پوشی به سن و سال ارتباطی ندارد و در هر سن و شرایطی می‌توان شیک‌پوش بود. در میان بازیگران خارجی همچنان مریل استریپ یک بازیگر Actor خوش تیپ و جذاب است و همواره متناسب با سنش لباس می‌پوشد. همین موضوع باعث شد بسیاری از برندهای معتبر تصمیم بگیرند که برای ایشان کار طراحی لباس جهت شرکت در مراسم‌ ویژه را انجام دهند. استریپ به سمبلی از زنان شیک پوشش میانسال بدل شده است.

مریلا زارعی، معادلات پوشش را تغییر داد

در مراسم جشنواره فجر سی و دوم، زمانی که مریلا زارعی به روی سن رفت و جایزه بهترین بازیگر زن را دریافت کرد، بسیاری تحت تاثیر نحوه پوشش او قرار گرفتند و از مانتو باوقار، بلند و خوش رنگش خوش‌شان آمد. حتی افرادی که نسبت به این مسائل توجهی ندارند از این سبک پوشش مریلا زارعی استقبال کردند. این موضوع نشان می‌دهد که می‌توان از پتانسیل این سبک مراسم‌ استفاده کرد و با طراحی‌های درست، خوراک مناسبی را به لحاظ سبک پوشش به مخاطب ارائه داد.

نیکی کریمی و مهتاب کرامتی؛ الگوهای شیک‌پوشی

سلبریتی‌ها در ایران هم مانند همه دنیا الگوهای شیک پوشی هستند و در این راه نقش تعیین‌کننده‌ای دارند؛ هر چند که در این میان تعداد معدودی از بازیگران هستند که با آگاهی کامل لباس‌های‌شان را انتخاب می‌کنند و خوش‌سلیقه هستند. از این میان نیکی کریمی و مهتاب کرامتی با دقت بیشتری لباس‌های‌شان را انتخاب می‌کنند و صاحب سلیقه و سبک هستند.

در ایران بیشتر افراد دو سایزی هستند

در ایران اکثر افراد به خاطر پیروی نکردن درست از رژیم غذایی و ورزش Sport دو سایزی هستند به‌طور مثال قسمت بالاتنه‌شان 38 و پایین‌تنه‌شان 40 است. با توجه به این مهم، ایرانی‌ها باید توجه بیشتری را در انتخاب لباس داشته باشند و مدل‌هایی را انتخاب کنند که این دو سایزی بودن را نشان ندهد. به همین خاطر بهتر است خانم‌ها از مانتوهای کوتاه، کمتر استفاده کنند و بیشتر سراغ مانتوهای بلند و برش‌دار بروند. طی مدت اخیر مانتوهای با برش‌های ساده و مربع شکل و جلو باز مده شده که نه تنها زیبایی ندارد بلکه باعث می‌شود خانم‌ها هیکل‌شان نامتناسب نشان داده شود.

در کارهایم خودم طراحی لباس می‌کنم

علاقه من به لباس باعث شده که در کارهای سینمایی که حضور پیدا می‌کنم، کار طراحی لباس را خودم انجام دهم. سر فیلم سینمایی Movie «این چهارشنبه خون به پا می‌شود» با استاد مجید میرفخرایی همکاری می‌کردم. ایشان وقتی نمونه‌های طراحی لباسم را دید از آن خوشش آمد و گفت جزء بهترین نمونه‌های طراحی لباسی بود که تاکنون دیده و حتما در اولین فرصت با یکدیگر همکاری می‌کنیم. برای من شنیدن این حرف‌ها از زبان استاد فخرایی بسیار شیرین بود.

برندهای مورد علاقه من

نمی‌توانم موضوع برند را در انتخاب لباس نادیده بگیرم، چون معمولا برندهای مطرح کارهای‌شان از زیبایی و کیفیت بیشتری برخوردارند. به همین خاطر برای من خرید از یک برند معتبر اهمیت دارد، هر چند که ممکن است در این میان صرفا سراغ برندهایی که لباس‌های‌شان را با قیمت‌های بالا عرضه می‌کنند، نروم. از میان برندهای مطرح خارجی «زارا» و «اچ ان‌ام» سلیقه من را بیشتر تامین می‌کنند. از میان برندهای داخلی هم برای کیف و کفش چرم درسا را می‌پسندم.

بر اساس رنگ پوست‌مان لباس انتخاب کنیم

اکثر افراد در انتخاب لباس‌های‌شان صرفا به اندام‌شان توجه می‌کنند و به رنگ پوست‌شان اهمیتی نمی‌دهند در حالی که رنگ لباس نقش زیادی در زیبایی افراد داد. اگر انتخاب رنگ متناسب با پوست باشد باعث درخشش مضاعف افراد می‌شود. به‌طور مثال افرادی که پوست‌های روشن دارند باید سراغ رنگ‌های زنده‌تر و درخشان بروند و افراد با پوست‌های تیره‌تر باید از رنگ‌های پخته‌تر بهره بگیرند.

کدخبر: 516750 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟