خواص نعناع جعفری را بشناس

به گزارش رکنا، نعناع و جعفری 2 نمونه از سبزیجات بسیار خوش طعم و معطری است که در تهیه بسیاری از خورش های ایرانی کاربرد دارند. نعناع و جعفری دارای خواص فراوانی هستند.

خواص نعناع برای بدن

نعناع یک گیاه بوته ای چند ساله است که انواع متعددی دارد. نعناع دارای طبع گرم و خشک است و از نظر خواص دارویی از پونه قوی تر است. نعناع کبد را تمیز کرده و موجب رقیق شدن صفرا می شود. نعناع حاوی خواص ضد باکتری است. نعناع سرشار از ویتامین B، پتاسیم، کلسیم و آنتی اکسیدان است. نعناع به تقویت معده کمک می کند.جوشانده نعناع موجب تقویت معده شده و نفخ را از بین می برد. نعناع را به عنوان مصلح در کنار بعضی از لبنیات مانند ماست و دوغ به کار می برند.

جعفری و نقش آن در سلامتی

جعفری گیاهی است با خواص فراوان که در مناطق گرمسیری رشد می کند. جعفری کاهنده اسیداوریک خون است و در پایین آوردن فشار خون بسیار موثر است. به همین دلیل مصرف آن به میانسالان توصیه می شود. جعفری منبع ویتامین های A ، C ، بتاکاروتن و مواد معدنی است مانند آهن، کلسیم، مس و فولات. جعفری دارای ویتامین K یا ویتامین انعقاد خون است . این سبزی غنی از ویتامین C است و سه برابر پرتقال ویتامین C دارد. اپی ژنین موجود در جعفری بهترین ماده طبیعی مبارزه با التهاب است. از جعفری برای درمان التهاب کلیه ها و مثانه استفاده می شود. جعفری حاوی کورستین که یکی دیگر از آنتی اکسیدان های عالی در برابر التهاب است نیز هست.

کدخبر: 931655 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟