7 راز مریض شدن فاش شد

به گزارش رکنا، همه ما از مریضی به ویژه در این روزها که تغییر فصل نزدیک است فراری هستیم. در این مطلب به شما می گوییم که با انجام یکسری کارهای روزانه از مریض شدن فاصله بگیرید.

1) میوه زیاد بخورید.

مصرف میوه برای همه لازم و ضروری و فواید آن‌ها واقعا شگفت انگیز است. نوزادان، کودکان و بزرگسالان باید هر روز میوه بخورند و آن را به یک عادت تبدیل کنند. معمولا تبلیغات افراد را خرید برخی غذاهای ناسالم و مضری نظیر چیپس، پفک، نوشابه و خوراکی‌هایی از این دست ترغیب می‌کنند. این در حالیست که مصرف بیشتر میوه‌ و سبزیجات چون سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند، خطر ابتلا به برخی از بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهند، بنابراین نقش مصرف میوه در سلامت بسیار مهم و اساسی است.

2) برنج را آبکش نکنید.

آبکش کردن برنج موجب از بین رفتن تمام خواص غذایی برنج می ‌شود. ویتامین B1 یا تیامین در پوسته برنج وجود دارد که با جدا کردن پوسته از برنج پنج ششم ویتامین B1 آن از بین می ‌رود و فقط یک ششم ویتامین B1 در دانه‌ های برنج باقی می ‌ماند.

3) سیر و پیاز بخورید.

پیاز دارای ترکیبات گوگردی ، قند ، کلسیم ، املاح سدیم و پتاسیم ، ید ، سیلیس ، آهن ، فسفر و یوتامینهای A.B.C است.

4) هر روز نیم ساعت پیاده روی کنید.

انجام روزانه 30 دقیقه پیاده روی می‌تواند اثراتی در درمان بیماری‌ها، افزایش توان جسمانی، چربی سوزی، حرکات اصلاحی و رفع آسیب‌های بدنی برای افراد داشته باشد.

5) سبزیجات مصرف کنید.

بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات خواصی دارند که از بروز بیماری‌های قلبی، سرطان و چاقی جلوگیری می‌کنند. انسان روزانه باید ۲۰۰ گرم سبزیجات مصرف کند تا ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز بدن تامین شود. به‌عنوان‌مثال ریحان و سبزیجات رنگی مثل گوجه‌فرنگی و کلم قرمز سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند که از بروز سرطان پیشگیری می‌کنند.

6) نوشابه، چیپس و سوسیس و کالباس نخورید.

نوشابه، به دلیل میزان فسفات بالا، جذب کلسیم مواد غذایی را مختل می سازد؛ بنابراین مصرف نوشابه های گازدار همراه با غذا مانع از جذب کلسیم غذا شده و به تدریج موجب کمبود کلسیم بدن می شود که در بزرگسالی به پوکی استخوان منجر خواهد شد. مواد افزودنی و نگهدارنده نوشابه ها در برخی کودکان، موجب بروز آلرژی و انواع حساسیت می شود.

7) غذا را خوب بجوید.

 آهسته غذا خوردن، سطوح هورمون استرس شما را کاهش می‌دهد و وقتی که شما آهسته تر و برای مدت طولانی‌تری غذا بخورید کمتر تحت فشار و تنش قرار می‌گیرید.

پس در نتیجه غذای را باید به آرامی جویده  و به آرامی فرو برد، چون از زمان شروع غذا تقریبا ۲۰ دقیقه طول می‌کشد که علائم سیری به مغز برسند بنابراین اگر شما ظرف پنج یا شش دقیقه غذای خود را تمام کنید، مغز فرصتی پیدا نمی‌کند که به بدنتان فرمان سیری بدهد و این باعث زیاده خوری و پر کردن معده بیش از مقدار مورد نیاز خواهد شد.، پس غذا خوردن  باید حداقل ۲۰دقیقه طول بکشد.

کدخبر: 929242 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟