6 دمنوش که هرکس باید بلد باشد درست کند

به گزارش رکنا، دمنوش ها کاربردهای متنوع سلامتی دارند که در این مطلب بر آن شده ایم تا طرز تهیه 6 دمنوش کاربردی را به همراه خاصیت آن بازگو کنیم. با ما همراه باشید.

6 دمنوش مفید

1- چند پر زعفران را به همراه یک تکه دارچین و 3 عدد هل درسته در آب جوش بریزید و بعد از چند دقیقه که دم کشید کمی گلاب هم بیفزایید. این دمنوش معطر برای شادابی و از بین بردن کسالت مفید است.

2- دمنوش برگ تازه نعناع یا پونه؛ هرکدام از این 2 گیاه را با آب جوش دم کرده و اگر دوست داشتید چند برگ لیمو هم به ان اضافه کنید. برای پیشگیری از پوکی استخوان بسیار خوب است چراکه سرشار از کلسیم است.

3- 2 حلقه زنجبیل تازه را به همراه یک قاشق چای سبز در داخل قوری بریزید و بعد از 3 دقیقه داخل فنجان بریزید و چند قطره لیموی تازه در آن بچکانید. این دمنوش برای پیشگیری از سرماخوردگی عالی است.

4- گل گاوزبان را با گشنیز درسته و چند پر لیمو عمانی و دانه هل یا دارچین مخلوط کرده و در آب جوش بریزید و اجازه دهید که دم بکشد. دمنوش آرامش بخش شما حاضر است.

5- گل گاوزبان را با برگ لیمو و تخم گشنیز و چند پر گل سرخ ترکیب کرده و در آب جوش بریزید. پس از دم کشیدن میل کنید. این دمنوش هم در آرامش اعصاب و روان بی تاثیر نیست.

6- دم کرده کاکوتی و چند قطره لیموترش در درمان سرفه، آفت دهان و همچنین بهبود سرماخوردگی نقش دارد.

کدخبر: 926229 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟