وایتکس کبد را درست کنید + فیلم
حجم ویدیو: 7.44M | مدت زمان ویدیو: 00:00:28

به گزارش رکنا، این دمنوش فوق العاده را حتی کسانی که درگیر کبد چرب الکلی هستند می توانند درست کنند. کافی است در آب جوش 2 تا 3 قاشق زرشک به همراه نصف کف دست پر سیاوشان به همراه 4 عدد عناب و یک برش لیمو ریخته و اجازه دهید به مدت 20 دقیقه دم بکشد. روزی یک لیوان از این دمنوش مفید برای کبد استفاده کنید.

کارهای مهم در حفظ سلامت کبد

    مهم ترین مسئله تغذیه مناسب و صحیح است. چربی‌های جامد که در محصولات حیوانی وجود دارد، غذاهای کنسرو شده، مارگارین، قهوه و مشروبات الکلی باید از برنامه غذایی حذف شود و به جای آنها از بادام و پسته خام و به طورکلی دانه‌های گیاهی استفاده کرد زیرا روغن آنها برای بدن و کبد ضروری است.

    از خوردن شکر و تمام موادی که دارای شکر هستند خودداری کنید و سعی کنید که از غذاهای طبیعی استفاده نمائید.

    داشتن یک رژیم طبیعی که ویتامین‌ها و مواد معدنی و الیاف را به بدن برساند ضامن سلامت کبد است. محصولات سویا (Soya) و غذاهایی که الیاف قابل حل دارند مانند: جو دوسر (Rolled Oat) و سیب چون ترشح صفرا را زیاد می‌کنند کبد را نیز تمیز می‌نمایند.

    سبزیجاتی که گوگرد دارند مانند: شلغم، پیاز و سیر تصفیه کننده کبد هستند.

     به طور مرتب ورزش کنید.

    آرتیشو (Arichoke) یا همان کنگر فرنگی بدیل داشتن آنتراکینون (Antrachinone) روی روده بزرگ اثر گذاشته و کبد را تمیز می‌کند.

    گیاه مهم دیگری که دوست کبد است و همه ما ایرانی‌ها از آن در غذاهای مختلف استفاده می‌کنیم زردچوبه (Turmeric) است و البته به غلط بعضی‌ها آن را برای کبد مضر می‌دانند. زردچوبه دارای ماده‌ای به نام کورکومین (Curcumin) می‌باشد. تا می‌توانید در غذاهای خود از زردچوبه استفاده کنید. حتی می‌توان چای زردچوبه درست کرد و هر روز سه فنجان از آن نوشید.

    کسانی که کبد شان ضعیف است، ناراحتی کبد دارند و یا دچار کبد چرب هستند می‌توانند با تهیه این نوشیدنی: یک قاشق چای خوری سرکه سیب و یا سرکه برنج همراه با یک قاشق عسل را در یک لیوان آب مخلوط کرده و چند بار در روز بنوشید. البته گریپ فروت و لیمو نیز بسیار مفید هستند.

کدخبر: 924977 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟