بهترین تصفیه کننده کبد

به گزارش رکنا، بهترین پاک کننده کبد کرفس و لیموی تازه است که به درمان کبد چرب ختم می شود. اگر کبدتان چرب است هر روز صبح نصف لیوان آب سیب را با آب کرفس به همراه نصف لیموترش تازه مخلوط کنید و بنوشید. این ترکیب یکی از بهترین پاک کننده های کبد است و واقعا باید امتحانش کنید اما خاصیت به اینجا ختم نمی شود!

خوردن این ترکیب تاثیر بی نظیری در لاغری هم دارد.

آب کرفس و لیموترش برای سم‌زدایی کبد چرب

ترکیب لیموترش با آب کرفس، به علت آن‌که سرشار از ویتامین سی است و اکسیدان بسیاری دارد، فعالیت‌های کبدی را بهبود می‌بخشد. لیموترش، آنزیم گلوتاتیون تولید می‌کند که این آنزیم، سموم کبد را رفع می‌کند.

همچنین لیموترش دارای ترکیبی به نام نارنجین است که التهاب کبد را کاهش می‌دهد. آبمیوه ترکیبی کرفس و لیموترش، به سم‌زدایی کبد چرب کمک می‌کند. سم‌زدایی باعث رفع چربی‌ها می‎‌شود و عملکرد کبد به حالت اولیه برمی‌گردد. در ادامه به روش تهیه‌ی آب کرفس و لیموترش می‎پردازیم.

مواد لازم برای تهیه‌ آب کرفس و لیموترش

    جعفری خرد شده: 1 فنجان

    کرفس: 5 ساقه

    آب: 6 فنجان

    لیمو: 3 عدد

طرز تهیه آب کرفس و لیموترش

ابتدا مواد آماده شده را بشویید. اگر لیموی طبیعی تهیه کردید، نیاز نیست پوست آن را بگیرید. محتویات را با هم مخلوط کنید. هنگامی‌که خوب ترکیب شدند، محتویات را به آب اضافه کنید و مجدد با هم مخلوط کنید.

بعد از هر وعده‌ غذایی 2 فنجان از این نوشیدنی بخورید. در صورتی‌که به مدت 5 روز، به‌طور مداوم در 3 وعده از این نوشیدنی بخورید، سموم موجود در کبد شما دفع می‎شوند.

در کنار این نوشیدنی، خوردن آب زیاد هم، برای پاکسازی کبد مفید است.

آب کرفس را می‌توان با میو‌ه‌های دیگر ترکیب کرد و از خواص آن‌ها بهره‌مند شد. یکی از خوش‌طعم‌ترین آن‌ها، آب کرفس و هویج است. آب کرفس و هویج فواید بسیاری برای بدن دارد. در مقاله‌‎ی خواص آب کرفس و هویج به‌طور کامل به آن پرداختیم.

خواص آب کرفس در شب

اگر معمولا بی‌خواب هستید یا در بین خواب بیدار می‎شوید و خواب راحتی ندارید، آب کرفس را شب قبل از خواب بخورید. خوردن آب کرفس در شب، به رفع چربی‌های شکمی کمک می‌کند. خوردن آب کرفس ناشتا باعث کاهش وزن، افزایش سوخت‌وساز بدن و تقویت عضلات می‎شود.

اگر تمایل دارید، آب کرفسی که تهیه می‌کنید، خوش طعم‌تر شود، می‌توانید به آن سیب یا هویج اضافه کنید.

نوشیدنی‌های بسیاری وجود دارد که در پاکسازی کبد نقش دارند. در مقاله‌ نوشیدنی برای پاکسازی کبد به‌طور کامل آن‌ها را معرفی کردیم.

کدخبر: 905199 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟