فواید لیمو شیرین

به گزارش رکنا، لیمو شیرین از مرکبات پرخاصیت و منبع ویتامین ث است. 10 خاصیت بی نظیر لیمو شیرین را در ادامه بخوانید.

1- منبع ویتامین ث

2- سم زدایی بدن

3- کاهش درد و ورم

4- تسکین یبوست

5- مفید برای آسم

6- سلامت استخوان ها

7- تقویت سیستم ایمنی بدن

8- کمک به گوارش

9- آنتی اکسیدان قوی

10- افزایش انرژی

دانستنی‌های خواص لیمو شیرین:

همان طور که در جدول خاصیت لیمو شیرین، در بالا مشاهده می‌کنید، لیمو‌‌ شیرین از مواد مغذی بسیاری تشکیل شده است. این میوه سرشار از ویتامین C ، انواع ویتامین ها و مواد معدنی مانند دیگر مرکبات است. آب لیموی شیرین در طول فصل کمک می‌کند تا سیستم ایمنی قوی‌تری داشته باشید. امّا خوردن آب لیمو بدون فیبرهای آن، باعث می‌شود مواد مغذی و فواید لیموشیرین را دریافت کنید.

خواص لیمو شیرین در بهبود ایمنی بدن :

ویتامین C و دیگر آنتی اکسیدان‌های موجود در لیمو‌‌های شیرین یا آب آن می‌تواند به تقویت ایمنی بدن کمک کند. از دوران قدیم، این میوه را راه حلی برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا‌ می‌دانستند. همچنین یکی از فواید لیمو شیرین، آن است که باعث تحریک گردش خون می‌شود و در نتیجه دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

خاصیت لیمو شیرین در بهبود هضم غذا:

درصد بالایی از خواص لیمو شیرین را را آب تشکیل می‌دهد. به همین دلیل است که این میوه خاصیت ملین دارد، با ملین‌ها که آشنا هستید؟ افرادی که مشکلات گوارشی مانند یبوست یا سوء هاضمه دارند، می‌توانند از این میوه برای بهبود هضم غذای خود استفاده کنند.

    نوشیدن آب لیموی شیرین به ترشح آنزیم‌ها برای هضم غذا کمک خواهد کرد.

    در خواص لیمو شیرین، آمده که این میوه دارای ترکیباتی به نام فلاونوئید است که می‌تواند میزان این آنزیم‌ها را افزایش دهد.

    صفرا همراه با اسیده‌های معده و این نوشیدنی گوارشی با هم همکاری می‌کنند تا هضم غذا آسان‌تر گردد.

    از خواص لیمو شیرین، داشتن پتاسیم به میزان بسیار است. وجود پتاسیم به تسکین اسهال کمک خواهد کرد.

هرچند در میزان مصرف آن باید دقت کنید. به‌علاوه، این میزان برای بدن هر فرد متفاوت خواهد بود و به میزانی از آن استفاده کنید که بدن شما به آن نیاز دارد. همان طور که گفتیم آب لیمو‌‌های شیرین، ملین است و استفاده بیش از اندازه آن توصیه نمی‌شود.

چه مواد مغذی در لیموی شیرین پیدا می‌شود؟

اگر بخواهیم در یک نگاه کلی بررسی کنیم که خواص لیمو شیرین چه می باشد، می‌توانیم طبق جدول بالا پیش رویم. از مهمترین آن‌ها ویتامین C است. شاید جالب باشد بدانید که این ویتامین، علاوه بر آنکه قدرت بدن را در مبارزه با بیماری‌ها افزایش می‌دهد،

خواص لیمو شیرین باعث می‌شود تا روحیه شما مثبت شود. مصرف یک لیموی شیرین تازه در ابتدای روز، می‌تواند، باعث شود تا روزی شاد و پر نشاط‌تر داشته باشید؛ البته این یک تجربه کاملا شخصی است!

خاصیت لیمو شیرین؛ و ویتامین ث موجود در آن به تسکین التهاب‌ها و درد کمک می‌کند. اگر پس از نشستن طولانی پشت میز، خواب رفتگی و گرفتگی عضلات را تجربه می‌کنید و همراه آن در هنگام مسواک زدن، لثه‌های شما خون آلود می‌شود، نشانه خوبی نیست؛ بدن شما شدیدا به ویتامین ث نیازمند است.

کدخبر: 904321 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟