آب خوردن وسط غذا خوب است یا نه؟ + فیلم
حجم ویدیو: 7.70M | مدت زمان ویدیو: 00:00:40

به گزارش رکنا، طب نوین می گوید که آب با غذا بنوش که مفید است. چراکه شیره گوارش را رقیق می کند و باعث ایجاد کبد چرب نمی شود اما طب سنتی می گوید که اگر حرارت معده ات بالاست می توانی از آب در حین غذا خوردن استفاده کنی اما به اندازه. اگر معده شما سرد است یعنی سردی معده دارید مصرف آب بین غذا می تواند موجب عدم هضم غذا شده و به مشکلات گوارشی ختم شود و حتی باعث ایجاد کبد چرب شود. بنابراین مصرف آب در بین خوردن غذا برای همه ضرر ندارد.

چه اتفاقی در دستگاه گوارش می افتد؟

آب خوردن بین غذا باعث رقیق شدن اسید معده و آنزیم های گوارشی لازم برای هضم پروتین ها، چربی ها و کربوهیدرات ها میشود. رقیق شدن اسید معده توانایی بوجود آوردن اختلالاتی در روند هضم و گوارش مواد غذایی را دارد. طبق نتایج بدست آمده از تحقیقات، رقیق شدن شیره های گوارشی امکان دارد منجر به کاهش مقدار جذب مواد غذایی شود.

به افرادی که به مشکلات دستگاه گوارش مبتلا هستند، خصوصا عزیزانی که دچار سوزش سر معده یا کولیت روده (فرمی از بیماری التهابی روده است) هستند، توصیه میکنم به هیچ عنوان در حین غذا خوردن، آب ننوشند؛ این رفتار می تواند باعث سوءهاضمه، نفخ و سوزش سر معده شده و درنهایت مشکلات گوارشی برای این افراد بوجود آورد.

لاغری با آب خوردن بین غذا!

اشخاصی بر این باورند که مصرف آب به همراه غذا باعث پر شدن حجم معده شده و منجر به کاهش حجم غذای دریافتی و در نتیجه کاهش وزن می شود.

این باور که آب خوردن باعث ایجاد سیری کاذب می شود، ممکن است تا حدی امکان پذیر باشد اما ضرر هایی که از این شیوه به سیستم گوارش وارد می شود خیلی بیشتر از منافعی است که حاصل می کند.

بنابراین در حالت کلی نوشیدن آب در حین غذا خوردن را توصیه نمی کنیم. اگر فردی در حال غذا خوردن احساس تشنگی کرد، نوشیدن اندک آب برای رفع حس تشنگی مشکلی ایجاد نمی کند ولی حواس مان باشد که همین مقدار اندک نیز نباید تبدیل به عادت شود.

کدخبر: 903241 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟