دمنوش گل ساعتی چه خواصی دارد؟

به گزارش رکنا، دمنوش گل ساعتی دارای طبیعتی گرم و خشک است از این رو استفاده از این گیاه به اشکال مختلف مانند دمنوش گل ساعتی برای افراد سوداوی و بلغمی می تواند موثر باشد. کاهش فشار خون، درمان اضطراب و همچون مسکن عمل کردن، آرام کردن کودکان بی قرار و ضد تشنج بودن، کاهش عوارض یائسگی در زنان، ضد گرگفتگی، ضدافسردگی و بهبود اعصاب، تسکین سردرد، بهبود سرگیجه، درمان هموروئید یا بواسیر، ضد سرطان، تقویت قلب، ضد یبوست، کاهش چربی خون و کلسترول، درمان خشکی پوست و ضد حساسیت بودن و کاهش التهاب از خواص منحصر به فرد دمنوش گل ساعتی است.

در مصارف داخلی به عنوان مسکن، خواب آور ملایم، درمان هیستری، اسهال ، اسهال خونی، درد عصبی، تپش قلب عصبی یا تاکی کاردی، به عنوان آنتی اسپاسمودیک یا ضد اسپاسم و ضد انقباض، ضددرد برای درد اضطراب عصبی، برای درمان آسم نامنظم، قاعدگی دردناک(دیسمنوره) و بواسیر به کار می رود.

پوست میوه گل ساعتی زرد می تواند به کاهش مقاومت انسولین در افراد مبتلا به دیابت درجه 2 کمک کند.

یک قاشق مرباخوری برگ های خشک گل ساعتی را در 200 گرم آب جوش ریخته و 15 دقیقه بگذارید تا خیس بخورد. از این دم کرده یک پیمانه قبل از خواب برای رفع بی خوابی بخورید. استفاده از این گیاه در اشکال متنوع می تواند علائم یائسگی را کاهش دهد. از آنجا که گل ساعتی آرامبخش است اضطراب و استرسی را که موجب بی خوابی می شود از بین می برد از این رو می توان از این گیاه به عنوان دارویی آرام بخش استفاده کرد.

شیوه استفاده از گل ساعتی

برای درست کردن دمنوش گل ساعتی باید گل ساعتی را به مدت 10 تا 15 دقیقه دم کنید به همراه آب جوش، سپس آن را صاف کرده و مصرف کنید. دمنوش گل ساعتی مزه خوبی دارد و می توان آن را جایگزین چای کرد. میوه این گیاه نیز خوراکی بوده و می توانید به شکل خام میل کنید یا میوه خشک آن را دم کرده و مصرف کنید.

کدخبر: 862991 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟