فواید بالش طبی

به گزارش رکنا، بالش‌های طبی به لحاظ فرم و ارتفاع متنوع هستند؛ چرا که شرایط بدنی و عادت‌های خواب افراد متفاوت است. به طور مثال برخی افراد هیچ علاقه‌ای به استفاده از بالش‌های بلند ندارند، در حالی که برخی به این نوع از بالش عادت دارند و ترجیح می‌دهند بالش‌ طبی با ارتفاع زیاد را تهیه کنند.

بالش‌های طبی بیشتر با قابلیت ارتجاعی بالای خود امکان راحتی عضلات را فراهم می‌کنند و شما می‌توانید به لحاظ ارتفاع، انتخاب‌های متنوعی را پیش روی خود داشته باشید. برای افرادی که شانه‌های عریض‌تری داشته یا به لحاظ بدنی جزو افراد درشت هیکل محسوب می‌شوند، استفاده از بالش‌های طبی عریض و پهن‌تر توصیه می‌شود.

فواید بالش طبی

در طراحی بالش‌های طبی تلاش شده است تا اغلب، فرم سر و گردن رعایت شود. شما می‌توانید بالش‌های طبی با شکل‌هایی به مراتب متفاوت از شکل‌های سنتی بالش را مشاهده کنید. از جمله فواید بالش طبی این است که متناسب با آناتومی سر و گردن انسان طراحی شده و جلوی تغییر شکل و انحرافات ستون فقرات و شانه را در حین خواب خواهند گرفت.

از مزایای بالش طبی، جلوگیری از ماندن بدن در حالت‌هایی است که می‌تواند موجب فشار افراطی شده و به مرور، تغییر شکل یا عادت‌های نامناسبی را در حین خواب ایجاد کند. حالت استاندارد خواب به صورتی است که شما حین دراز کشیدن بر روی پشت، ستون فقرات صاف داشته و در ناحیه گردن نیز، سر در راستای نرمال خود قرار گرفته باشد. همچنین سر نباید بیش از حد پایین یا بالاتر قرار بگیرد. همچنین زمانی که به پهلو می‌چرخید نیز، ستون فقرات و گردن دچار افتادگی یا خمیدگی نشود.

در طراحی بالش‌های طبی موجدار، این موضوع رعایت شده و تلاش می‌شود تا فرم مناسب ستون فقرات در حین خواب حفظ شود. در ادامه مطلب فواید بالش طبی به بررسی تاثیر استفاده از بالش بر سیستم متابولیسم بدن و بهبود تجربه خواب خواهیم پرداخت.

حفظ فرم گردن و مهره کمر

منظور از بالش‌های موجدار، بالش‌هایی بوده که دارای فوم‌های بسیار انعطاف پذیر هستند و مطابق با حالت سر و گردن تغییر شکل خواهند داد. در طراحی این نوع از بالش‌ها صرفا از موادی استفاده شده تا وزن سر را منتشر کرده و از این طریق، امکان یک خواب راحت را فراهم کند.

از جمله فواید بالش طبی مربوط به نوع روکش آن‌ها است. روکش این نوع از بالش‌ها به صورت ضد رطوبت و عمدتا از مواد ضد حساسیت تولید می‌شود تا جلوی عرق سوز شدن و آسیب دیدن پوست فرد در حین استراحت گرفته شود.

مثبت‌ترین بازخورد‌ها در مورد فواید بالش طبی، متعلق به بالش‌های موجداری است که از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب در طراحی آن‌ها استفاده شده است؛ چرا که این بالش‌های طبی می‌توانند بهینه‌ترین حالت را برای گردن و سر و شانه فرد ایجاد کرده و به تدریج، سبب حذف مشکلاتی مانند سردرد و شانه درد بعد از خواب شوند.

کمک به گردش خون در حین خواب

از جمله فواید بالش طبی می‌توان به بهبود گردش خون اشاره کرد. چنانچه از یک بالش سفت با بافت نامناسب یا کهنه استفاده کنید، این موضوع می‌تواند سبب انعقاد رگ‌های خونی در قسمت مجاور با بالش شود اما بافت استاندارد و نرم بالش‌های طبی از انعقاد رگ‌های خونی جلوگیری کرده و می‌تواند تجربه خواب بهتری را ایجاد کند.

جلوگیری از پف کردن چشم بعد از خواب

پف کردن چشم به دلیل ادامه روند متابولیسم بدن در حین خواب بوده و چنانچه سر در فضایی مناسب و بالاتر از بدن قرار بگیرد، پس از بیدار شدن از خواب، شاهد پف کردن چشم‌ها نخواهیم بود. در واقع مایعات بدن در حین خواب به سمت سر و صورت هجوم نیاورده و مشکل پف کردن چشم برطرف خواهد شد. فواید بالش طبی در بهبود تجربه بعد از خواب و جلوگیری از پف چشم یا آسیب دیدن پوست تجربه‌ای آزموده شده است.

مشکل خر و پف

از جمله فواید استفاده از بالش طبی می‌توان به بهبود مشکل خر و پف اشاره کرد. اگر شما از جمله افرادی هستید که دچار خر و پف غیرمنظم هستید و تنها در صورت نامناسب بودن وضعیت بالش دچار خر و پف می‌شوید، استفاده از بالش‌های طبی می‌تواند به مهار این مشکل کمک‌دهنده باشد. لازم به ذکر است که مشکلات خر و پف دائمی که اغلب مربوط به مشکلات دیگر هستند و نیاز به درمان‌های بالینی دارند، لزوما به کمک استفاده از بالش‌های طبی برطرف نخواهد شد.

فواید استفاده از بالش‌های طبی دارای فوم مموریال

استفاده از فوم مموریال از جمله موارد تاثیرگذار بر فواید بالش طبی است. فوم مموریال از جمله مواد بهینه‌شده جهت ایجاد خاصیت ارتجاعی بالا و ایجاد احساس راحتی در کالاهای خواب و لباس است که امروزه کاربرد گسترده‌ای در طراحی بالش‌های طبی دارد. این موضوع می‌تواند از انسداد خون در گردن و سر، حین استراحت جلوگیری کرده و تجربه سردرد بعد از خواب را از بین ببرد.

تجربه افراد از خرید بالش‌های طبی با فوم مموریال عمدتا مثبت بوده و از جمله مواردی که می‌توان به آن اشاره کرد، کاربرد بسیار طولانی و عدم تغییر شکل بالش، مهار شدن درد‌های گردن و از بین رفتن درد شانه در حین خواب است. بالش‌های طبی از جمله محصولات کارآمد در کنترل فشار وارده بر مهره‌های گردن و کمر بوده و امکان یک خواب راحت و طولانی را برای افراد، به خصوص کسانی که از ناراحتی ستون فقرات و گردن رنج می‌برند، فراهم کرده است.

3 نکته مهم هنگام خرید بالش طبی

    درجه سختی:

مهم‌ترین موضوعی که در حین خرید بالش لازم است در نظر گرفته شود، درجه سختی یا نرم بودن بالش است. این موضوع به وضعیت بدنی و عادت خواب شما ارتباط دارد.

    توجه به مشکلات ارتوپدی:

در برخی موارد به دلیل شرایط ارتوپدی خاص یا تلاش فرد برای تغییر عادت خواب، استفاده از بالش‌های طبی سفت‌تر می‌تواند مفید باشد اما بالش‌های نرم، برای راحتی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند که با حجم و ارتفاع بیشتری نیز به فروش می‌رسند.

    موارد خرید بالش طبی سخت:

در برخی موارد، استفاده از بالش‌های طبی سفت می‌تواند سریع‌تر به کاهش مشکلاتی مثل گردن درد کمک کند؛ به خصوص اگر مشکل گردن درد، ناشی از عادت نامناسب خواب باشد.

نتیجه گیری

در این مطلب به طور اجمالی با فواید بالش طبی و انواع مختلف آن آشنا شدیم. شما می‌توانید این بالش‌ها را به عنوان یک استفاده روزمره نیز تهیه کرده و به این وسیله از بروز مشکلاتی مانند تغییر شکل گردن، کمر درد، سردرد بعد خواب و گرفتگی در ناحیه گردن و شانه جلوگیری کنید. بالش‌های طبی با طراحی خاص و آینده نگرانه خود می‌توانند در مورد مهار مشکلات خواب، تاثیر بسزایی داشته باشند.

کدخبر: 855920 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟