کاهش مرگ و میر با بستن کمربند ایمنی + فیلم
حجم ویدیو: 13.03M | مدت زمان ویدیو: 00:01:46

به گزارش رکنا، قوانین الزامی مربوط به بستن کمربند ایمنی موجب شده که آمار بستن کمربند ایمنی از 20 تا 25 درصد به رقمی حدود 60 تا 90 درصد برسد. در ایران برای نخستین بار قانون استفاده اجباری از کمربند ایمنی در سال 1376 ازسوی مجلس شورای اسلامی تصویب و آیین نامه اجرایی آن در سال 1384 به تصویب هیات وزیران رسید و از تاریخ اول مهر 1384 اجباری شدن استفاده از کمربند ایمنی به اجرا گذاشته شد.

براساس تبصره 2 ماده واحده قانون استفاده اجباری از کمربند ایمنی مصوب سال 1376 مجازات قانونی عدم استفاده از کمربند ایمنی جریمه نقدی است. استفاده از کمربند ایمنی احتمال مرگ و میر سرنشینان جلوی خودرو را 50درصد و احتمال مرگ و میر در سایر سرنشینان را 25درصد کاهش می دهد.

ضایعات مغزی در کودکان با نبستن کمربند ایمنی

حدود 80 درصد جراحت هایی که به کودکان هنگام تصادف وارد می شود از ناحیه سر بوده که خود باعث بروز ضایعات مغزی، فلج جسمانی و حتی مرگ آنها می شد. حدود 80درصد کودکانی که در تصادف های خودرویی جان خود را از دست داده اند اگر از صندلی ایمنی یا کمربند ایمنی استفاده کرده بودند قطعا زنده می ماندند.

تمام این آمارها به ما نشان می دهد که اهمیت استفاده از کمربند ایمنی بسیار زیاد است و شاید هنوز میزان این اهمیت برای مردم به طور کامل مشخص نشده است بنابراین نباید فراموش کنیم که پیش از حرکت خودرو حتما کمربند ایمنی خود را ببندیم.

کدخبر: 788362 ویرایش خبر
لینک کپی شد
مهشید جهانی
آیا این خبر مفید بود؟