تاثیر سیر در جذابیت مردان!

شاید باورش عجیب باشد اما یک مطالعه نشان داد، زنانی که بوی بدن مردان سیر خورده را استشمام کردند به نظرشان این مردان از جذابیت بیشتری نسبت به آنهایی که سیر نخورده بودند، برخوردار شدند.

به گزارش رکنا، از نظر دیدگاه علم تکامل می توان توضیح داد که زنان بیشتر جذب مردان قوی و سالم می شوند و سیر باعث افزایش سلامت و تقویت سیستم ایمنی شده و جذابیت مردان را نزد زنان بالا می برد.

همه ما از خواص و فواید سیر باخبریم و می دانیم که با خوردن این گیاه بدبو می توانیم سالم زندگی کنیم. علاوه بر این، خوردن سیر سیستم ایمنی بدن را فعال تر و قوی تر می کند.

درکنار این فواید می توان افزایش جذابیت مردان را نیز اضافه کرد. یک مطالعه نشان داد، زنانی که بوی بدن مردان سیر خورده را استشمام کردند به نظرشان این مردان از جذابیت بیشتری نسبت به آنهایی که سیر نخورده بودند، برخوردار شدند.

تحقیقات نشان می دهد که اگر مردان سیر زیادی بخورند، باعث می شود بوی بدنشان آنها را جذاب تر کند. به گفته محققان خوردن روزانه چهار حبه سیر برای رسیدن به این هدف لازم است.

دسته بندی مردان از نظر خوردن سیر

در این پژوهش، مردان به دسته های سیر نخورده، دو حبه سیر خورده و چهار حبه سیر خورده تقسیم بندی شدند. زنان بوی بدن این مردان را به طور جداگانه استشمام کردند و آنها را از نظر جذابیت، دلپذیری و مردانگی مورد ارزیابی قرار دادند.

جالب است که در این تحقیقات زنان بوی دهان مردان شرکت کننده را استشمام نکردند. در صورتی که آنها این کار را انجام می دادند ممکن بود رتبه بندی جذابیت و مردانگی شرکت کنندگان تا حدودی تغییرکند. البته قابل ذکر است که شیر، بوی بد دهان ناشی از خوردن سیر را از بین می برد بنابراین جای نگرانی نیست، همچنان مردان می توانند با خوردن سیر بر جذابیت خود بیافزایند.   

در اینجا این سوال مطرح می شود که چرا بوی بدن مردان با خوردن سیر برای زنان جذابیت می آورد؟

پروفسور کریگ رابرتز (Craig Roberts) در پاسخ به این سوال توضیح داد: نتایج تحقیقات ما نشان می دهد مصرف سیر که اثرات مثبتی بر جذابیت ناشی از بوی بدن دارد، ممکن است به دلیل تاثیر این ماده غذایی بر سلامت بدن باشد.

نقش سیر در سلامت مردان

در واقع سیر باعث سلامت بدن مردان شده و بر اساس تحقیقات پیشین، جنس ماده گونه های مختلف جانوری، بیشتر جذب نرهای قوی و سالم می شوند بنابراین زنان جذب مردانی که سیر می خوردند می شوند چرا که بوی بدن آنها از سلامت بدنشان خبر می دهد.

از دیدگاه تکاملی می توان گفت، شکل گیری ترجیحات بو بدن مرتبط با رژیم غذایی احتمالاً با استفاده از انتخاب جنسی شکل گرفته است.

از مزایای سلامتی مصرف سیر می توان به اثرات آنتی اکسیدانی، محرک ایمنی، قلبی عروقی، باکتری کش و ضد سرطان اشاره کرد. بنابراین با توجه به فواید ذکر شده، این احتمال وجود دارد که ترجیحات بویایی انسان با انتخاب جنسی شکل گرفته شده باشد.

کدخبر: 768897 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟