کوچکترین علائمی که شما را به کرونای دلتا مبتلا می کند چیست؟ + فیلم
حجم ویدیو: 19.70M | مدت زمان ویدیو: 00:02:40

کرونای دلتا موج پنجم کروناست که به کشورمان وارد شده است. کرونای دلتا از انواع قبلی کرونا خطرناک تر است. بیشتر افراد زیر 30 سال درگیر کرونای دلتا می شوند. کرونای دلتا را باید جدی گرفت. فرمانده مقابله با کرونا در تهران درباره کرونای دلتا و علائم آن توضیحات جامعی داد. 

به گزارش رکنا، درحال حاضر داشتن علائم سرماخوردگی مساوی با ابتلا به بیماری کرونا است.

علیرضا زالی، فرمانده مقابله با کرونا در تهران گفت: اکثر آزمایش‌های ویروس کرونا در مورد سویه دلتا اشتباه است و علائم سرماخوردگی مساوی با کرونای دلتا است. او افزود: در شرایط اپیدمی بروز علائمی که در آن بیماری دیده می شود باید به حساب آن بیماری همه گیر گذاشته شود. مثلا اگر فردی با علائم سرماخوردگی مراجعه می کند باید فرض را بر کرونا بگذارد تا اینکه عکس آن ثابت شود.

پاسخ منفی کاذب در تست کرونای دلتا

کرونای دلتا متاسفانه آزمایشات PCR آن بیشتر از سایر سویه های کرونا (انواع کرونا) با پاسخ منفی همراه است. البته منفی کاذب که فرد گمان می کند کرونا نگرفته است.

برای ما در کرونای دلتا مهم علائم بالینی فرد است. درد عضلانی و آبریزی بینی و گرفتگی بینی و علائم سرفه و تب های متناوب و نوسانی حتی درد شکمی و اسهال و استفراغ و کاهش اشتها و حتی درد شکمی همراه با علائم تنفسی و اسهال و استفراغ و کاهش اشتها و سردرد شیوع بالاتری در کرونای دلتا دارد.

شیوع دردهای مفصلی در کرونای دلتا

میزان دردهای مفصلی در کرونا از نوع دلتا بیشتر است. سرگیجه و اختلال در افراد مسن در کرونای دلتا بسیار شایع است.

افرادی که دیابت دارند یا فشار خون بالا در صورت ابتلا به کرونای دلتا این موارد در آنها بیشتر دچار نوسان می شود.

کرونای دلتا زیر 30 سال را نشانه می گیرد

باید بدانید بچه های زیر 20 سال را کرونای دلتا بیشتر گرفتار می کند. در جامعه تهران افراد گروه سنی بین 20 تا 30 سال بیشتر به کرونای دلتا مبتلا می شوند. حتی افراد زیر 10 سال در تهران که به کرونای دلتا مبتلا می شوند اکنون به 4/8 درصد رسیدند که قبلا این عدد 1/2 درصد بوده است.

کدخبر: 706037 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟