عجایب کرونای دلتا / تست پی‌سی‌آر را بیشتر از دیگر گونه ها منفی نشان می دهد + فیلم
حجم ویدیو: 1.60M | مدت زمان ویدیو: 00:01:17

به گزارش رکنا: علیرضا زالی با اشاره به علائم ویروس جدید دلتا در میان بیماران اظهار داشت: ویروس دلتا اولین بار در شبه‌جزیره هند شکل گرفت و آخرین واریانس ویروسی است که در 68 کشور دنیا ازجمله کشور ما رگه‌هایی از آن مشاهده‌شده است.

وی افزود: این ویروس دارای ویژگی سرایت‌پذیری بالایی بوده که در واقع بیش از 8 تا 12 برابر نسبت به فرم‌های کلاسیک کرونا قدرت سرایت و انتقال دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی استان تهران در ادامه گفت: معمولاً این نوع از سرایت خوشه‌های خانوادگی را بیشتر گرفتار می‌کند و توام بودن علائم گوارشی و تنفس از علائم مهم آن است و مهم‌ترین ویژگی آن این است که از سرعت بیشتری برخوردار است و تعداد بیماران مراقبت‌های ویژه را افزایش خواهد داد و درگیری‌های چندنقطه‌ای در ریه را ایجاد می‌کند.

زالی تصریح کرد: اگر در گونه‌های قبل فردی آبریزش بینی داشت کرونا زیر سؤال می‌رفت اما در این گونه آبریزش بینی و علائم تنفس فوقانی از علائم بارز بیماری است و همچنین تست پی‌سی‌آر منفی بیشتری نسبت به گونه‌های سابق ایجاد می‌کند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: در این نوع از کرونا ممکن است بیمار مبتلا باشد اما تست پی‌سی‌آر منفی باشد که از نکات مهم این ویروس است و گروه‌های سنی بیشتری مانند 20 تا 30 سال را آلوده می‌کند که آسیب‌پذیری بیشتری خواهند داشت.

خبرنگاران زودتر از مرداد منتظر واکسن نباشند

زالی با اشاره به زمان واکسیناسیون خبرنگاران اظهار داشت: نامه‌ای را در این خصوص به وزارت بهداشت نوشتیم و به دلیل حضور این قشر در محیط‌های پرخطر و مراکز بیمار پذیر پیگیری این امر در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: نامه‌نگاری‌هایی با ستاد ملی مقابله با کرونا در زمینه واکسن خبرنگاران انجام شده ولی ما نقشی در ارائه واکسن نداریم و نمی‌توانیم سهمیه جداگانه بدهیم ولی ستاد ملی خبرنگاران را جزو مشاغل گروه 3 و پرخطر در نظر رفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی استان تهران گفت: من بعید می‌دانم زودتر از مرداد فرایند واکسن این قشر انجام شود اما ما آمادگی داریم در صورت اختصاص واکسن، فرایند تزریق را در اسرع وقت در استان تهران انجام دهیم.

 

کدخبر: 705787 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟