درمان خشم با خنک کردن بدن!

خشم را می توان به روش های زیادی کنترل کرد. البته کنترل خشم به تمرین و اراده قوی نیاز دارد اما اگر بدانید خشم چقدر به سلامت روح و جسم شما آسیب می زند سریع در صدد از بین بردن خشم خود بر می آیید. برای کنترل خشم خودتان را خنک کنید.

به گزارش رکنا ، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به لزوم کنترل خشم در جهت حفظ سلامتی بدن، تاکید کرد: بعضی از اقدامات ساده و برخی از مواد غذایی و داروهای گیاهی می‌توانند منجر به رفع و درمان این عارضه شوند.

خشم بیش از حد برای بدن مضر است

«سید کاظم کاظمینی» با اشاره به خشم به عنوان یکی از مهم‌ترین حالات روحی درگیر همه افراد، اظهار کرد: خشم بیش از حد برای بدن مضر است و می‌تواند عواقب بدی برای جسم و روح افراد به دنبال داشته باشد.

این متخصص طب ایرانی با بیان این که درمان خشم با راهکارهای مقابله با آن قابل کنترل است، گفت: از نظر طب سنتی در هنگام بروز خشم حرارت بدن بالا می رود و به اصطلاح صفرای زیادی، ترشح می‌شود.

وی افزود: به همین دلیل نیز برای درمان خشم باید فرد را تا حدودی خنک کرد که این اقدام با بعضی از کارهای ساده و مصرف برخی از موادغذایی و داروهای گیاهی قابل انجام است.

خشم را با شربت‌های خنک‌کننده مهار کن

وی استفاده از شربت‌های خنک‌کننده مثل شربت گلاب یا به‌لیمو را در این رابطه بسیار موثر و مفید دانست و عنوان کرد: البته داشتن خواب راحت، پرهیز از دیر خوابیدن و بد خوابی نیز از راهکارهای ساده و قابل انجام و در عین حال بسیار مهم در پیشگیری از بروز خشم است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به پرهیز از ورزش‌های سنگین و طولانی به ویژه در فصول گرم سال، ادامه داد: باید غذاهای گیاهی و سبزیجات را بیشتر به رژیم غذایی وارد کرد و در عین حال از مصرف مواد گرم مزاج مثل مصرف ادویه‌های تند و تیز یا سرخ‌کردنی‌ها پرهیز شود.

 

کدخبر: 701659 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟