قوت غالب کشورها چه ارتباطی با سلامتی و طول عمر آنها دارد؟

در ادامه علاوه بر اینکه به بررسی غذای اصلی کشورها خواهم پرداخت به شما می گویم که با توجه به این غذای اصلی میزان سلامتی در کشور مذکور در چه رده ای است.

به گزارش رکنا ، دانستن این مطالب مسلما به ما کمک خواهد کرد که اگر روش تغذیه ما مناسب نیست، حتما تغییر عمده ای در آن ایجاد کنیم. با ما همراه باشید.

- ژاپن

ژاپن اولین کشوری است که از دیدگاه سازمان بهداشت جهانی ، بالاترین سطح کیفی تغذیه را در جهان داراست. قوت غالب مردم این کشور برنج، سبزیجات و غذاهای دریایی هستند. متوسط طول عمر مردم کشور ژاپن 83 سال است و تنها 1.5 درصد از کل جمعیت این کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

- چین

قوت غالب پرجمعیت ترین کشور جهان مبتنی بر سبزیجات، میوه جات و غلات از جمعه برنج است. استفاده از این منابع غذایی سبب شده که متوسط طول عمر چینی ها 73 سال و تنها 1.8 درصد از کل جمعیت آنها مبتلا به اضافه وزن و چاقی باشد.

- هند

مردم کشور هند به دلیل آداب و رسوم شان و اینکه معتقدند نباید حیوانات را کشت، قوت غالبشان برنج و حبوبات از جمله دال عدس است. که آن را با ادویه جات مختلف طعم دار کرده و مصرف می کنند. میانگین طول عمر هندی ها در حدودد 66 سال است و حدود 12 درصد از جمعیت این کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

- ایران

قوت غالب ما ایرانیها نان و برنج است و چون در کنار آن بیش از اندازه روغن هم استفاده کرده و اغلب غذا هایمان را سرخ می کنیم، سبب شده که آمار اضافه وزن و چاقی به طرز وحشتناکی افزایش یابد. متوسط طول عمر ما ایرانی ها در حدود 73 سال است و این در حالی ست که طبق آمار اعلام شده بیش از 30 درصد از جمعیت ایران دچار اضافه وزن و چاقی هستند. نکته حائز اهمیتی که در رابطه با غذاهای ما ایرانی هاست، این است که ما سلامتی و کیفیت غذا را فدای خوشمزه و چرب بودن غذا می کنیم و گاها هیچ توجهی به سلامت غذا نداریم.

- ایتالیا

قوت غالب مردم ایتالیا گروه غلات از جمله پاستا ، ماکارونی و سیب زمینی است که آن را به روش های مختلف طبخ می کنند. متوسط طول عمر مردم ایتالیا 82 سال است و تنها 5.5 درصد از مردم این کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

- آمریکا

در گذشته قوت غالب کشور آمریکا را ذرت می دانستند اما با گذر زمان و مهاجرت اقوام مختلف با آداب و رسوم مختلف به این کشور پهناور سبب شده که قوت غالب مردم این کشور متفاوت شود. در حال حاضر استفاده بیش از حد از گوشت قرمز و هم چنین غذاهای فرآوری شده و فست فود سبب شده که آمریکا دومین کشور از لحاظ نرخ چاقی و اضافه وزن در جهان باشد. آمریکایی ها به طور میانگین 78 سال عمر می کنند.

- ترکیه

غذای اصلی مردم ترکیه شامل گروه غلات از جمله انواع نان، سبزیجات و ماست است. بهره گیری از گوشت قرمز هم در غذاهای ترکیه ای از جایگاه بالایی برخوردار است. غذاهای ترکی ، از لحاظ مقبولیت سومین جایگاه را در دنیا بعد از غذاهای فرانسوی و چینی دارا هستند. متوسط طول عمر مرم ترکیه 74 سال است و نرخ چاقی در این کشور رو به افرایش بوده و در حدود 20 درصد از کل جمعیت را داراست.

- فرانسه

غذاهای فرانسوی طرفداران بی شماری در دنیا دارند و اولین جایگاه غذا را در دنیا به خود اختصاص داده اند . قوت غالب مردم فرانسه سبزیجات، گوشت سفید و میوه هاست. البته فرانسوی ها از طعم دهنده های مختلف و متنوع در غذاهای خود استفاده می کنند.متوسط طول عمر مردم فرانسه 81 سال است و تنها 6.5 درصد از مردم این کشور دچار اضافه وزن و چاقی هستند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

هانیه جباریان

مشاور تغذیه و رژیم درمانی

کدخبر: 695733 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟