اهمیت گل گاو زبان برای خانم ها در دوران قاعدگی

اگر روز پر مشغله‌ای را سپری کرده اید و نیاز به آرامش اعصاب دارید، به سراغ دارو‌های شیمیایی نروید، کمی از این گیاه معجزه گر را میل کنید تا اعصابتان تقویت شود و استرستان از بین رود.

به گزارش رکنا ، کارشناس نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان این مطلب استرس و اضطراب خود را با مصرف این گیاه از بین ببریدگفت: گل گاو زبان گیاهی طبی است که تقریباً تمامی اجزاء آن، اعم از گل‌ها و برگ‌ها و دانه‌های آن به عنوان دارو استفاده می‌شود.

سودابه برخوردار افزود: گیاه گل گاو زبان منبع آنتی‌اکسیدان است و التهاب بدن را کاهش می‌دهد، همچنین این گیاه سرشار از انواع ویتامین‌های گروه ب، ویتامین ث و انواع مواد معدنی همانند، کلسیم، آهن، پتاسیم، فلانوئید، کولین و آنتوسیانین است.

وی با اشاره به خواص دارویی گل گاو زبان اظهار داشت: این گیاه اعصاب و روان را تقویت می‌کند و به دلیل داشتن طبیعت گرم، اثر نشاط آور و مقوی دارد، همچنین علائم تنگی نفس و آسم را بهبود می‌بخشد و آنتی‌اکسیدان موجود در این گیاه، التهاب ریه را رفع می‌کند.

پیشگیری از سرطان با گل گاو زبان

کارشناس نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: یکی از خواص مهم گیاه گل گاو زبان این است که در پیشگیری از سرطان ، نقش موثری دارد، استرس یکی از عوامل مهم ابتلا به سرطان است که آنتی‌اکسیدان گیاه گل گاو زبان با استرس مبارزه می‌کند.

سودابه برخوردار گفت: از دیگر خواص گیاه گل گاو زبان می‌توان به بهبود بیماری‌های مفصلی اشاره کرد، این گیاه خاصیت ضد روماتیسم مفصلی دارد و علائم درد این بیماری را کاهش می‎دهد. در واقع آنتی‌اکسیدان موجود در گل گاو زبان، التهاب مفصلی را رفع می‌کند.

وی یادآور شد: دمنوش گیاه گل گاو زبان به نوشیدنی آرام بخش معروف است، اگر احساس خستگی می‌کنید یا استرس و اضطراب دارید، یک فنجان از این دمنوش حال شما را بهبود می‌بخشد.

به گفته برخوردار بهبود درد‌های قاعدگی از دیگر فواید گیاه گل گاو زبان است، این گیاه با تعدیل میزان خونریزی درد‌های قاعدگی را کم می‌کند.

روغن گل گاو زبان موثر در بهبود زخم‌های پوستی

کارشناس نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی افزود: روغن گل گاو زبان منبع اسید چربی به نام گاما اسید لینولنیک است که در بهبود ساختار پوست و عملکرد آن تاثیر بسیاری دارد، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در گل گاو زبان از پیری زودرس جلوگیری می‌کند و در بهبود زخم‌های پوستی و رفع التهاب آن‌ها تاثیر بسیاری دارد.

وی اظهار داشت: همچنین برگ تازه گل گاو زبان برای درمان جوش‌های چرکین دهان اطفال، برفک، سستی بیخ دندان و رفع حرارت دهان و تنظیم اختلالات ادراری و تعریق موثر است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 695144 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟