حقایق درست و غلط درباره واکسن های کرونا

رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با اشاره به این‌که اطلاعات موثق درخصوص واکسن‌های کووید19 تنها از منابع موثق مانند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌باشد، به تشریح باورهای غلط و حقایق درباره واکسن‌ها پرداخت.

به گزارش رکنا ، محمدرضا اعتصامی‌راد با بیان این‌که یکی از ابهاماتی که درخصوص تزریق واکسن وجود دارد این است که اگر زوجی قصد داشته باشند بچه‌دار شوند، آیا دریافت واکسن کرونا برای بارداری بی خطر است؟ که باید گفت: واکسن نه تنها خطرآفرین نیست بلکه برای سلامت و ایمن‌سازی مادران در برابر ویروس بسیار مطلوب و مفید هم می‌باشد و اگر هر زمان واکسن مشخصی در مورد سلامت جنین و مادر دارای ابهام یا شک باشد، از آن نوع خاص از واکسن برای مادران باردار استفاده نخواهد شد.

وی در خصوص این‌که بعد از تزریق واکسن، آیا آزمایش کووید19مثبت می‌شود یا بیماری ایجاد می‌شود بیان‌کرد: چون در واکسن یا تنها قطعاتی از ویروس وجود دارد یا صرفا پروتئین‌های غیرقابل تکثیر ویروس وجود دارند، ایجاد بیماری در اثر واکسن از اساس غیرعلمی و غیرممکن است و هیچ یک از واکسن‌های کووید19 باعث مثبت شدن آزمایش (PCR نمونه حلقی/ بینی) کووید19 نمی‌شود.

تزریق واکسن کرونا موجب تولید آنتی بادی می شود؟

وی افزود: تزریق واکسن با تقویت پاسخ ایمنی بدن باعث تولید آنتی بادی موثر می‌شود، اما برخی انواع پیشرفتۀ آزمایش‌های سرولوژی (شناسایی آنتی بادی) بعد از تزریق واکسن، می‌تواند آنتی بادی‌های مطلوب تشکیل شدۀ بعد از واکسن را شناسایی نمایند.

واکسن‌های کووید19 در ژن انسان تغییر ایجاد می کنند؟

رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه در پایان در خصوص باور غلط که واکسن کووید19 دی ان ای و ژن من را تغییر می‌دهد گفت: واکسن‌های کووید19 به هیچ‌وجه تغییری در ژن انسان ایجاد نمی‌کنند و صرفا سیستم ایمنی را در برابر کووید19 تقویت می‌نمایند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 686270 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟