به گزارش رکنا،  سحرخیز بودن فواید بسیاری دارد. از جمله این‌که روز برای‌تان طولانی‌تر خواهد شد و شما راحت‌تر می‌توانید به کارهای‌تان برسید و انرژی بیشتری در طول شبانه‌روز خواهید داشت. اما بعد از بیدار شدن صبحگاهی چندین کار هست که باید آن ها را قبل از 7 صبح انجام دهید. درادامه برای شما چند پیشنهاد ویژه داریم.

اولویت‌بندی برای انجام کارهای خانه

معمولا خانم‌ها به دلیل مشغله زیاد کارهای روزانه‌ و خانه را فراموش می‌کنند یا به تاخیر می‌اندازند. بهترین روش برای جلوگیری از به تعویق افتادن کارها، یادداشت کارهای روزانه و اولویت‌بندی کارهای خانه است و چه زمانی بهتر از شروع صبح برای برنامه‌ریزی؟ شما با این کار می‌دانید که باید روزتان را چگونه بگذرانید و زمان تلف شده هم نخواهید داشت.

حل جدول سودوکو

شاید بگویید سودوکو بهترین کار برای صبح زود نیست اما این بازی حافظه را بهبود می‌بخشد، به توسعه تفکر منطقی کمک می‌کند و با تحریک مغز، احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهد. سودوکو قدرت تمرکز را افزایش می دهد و به شما کمک می کند همه چیز را سریع یاد بگیرید. به زبان ساده این بازی مغز را فعال می‌کند و این چیزی است که همه ما صبح زود به آن نیاز داریم. در خور ذکر است که در صفحه سرگرمی روزنامه خراسان، یک ستون به نام سودوکو چاپ می‌شود.
مطالعه
خواندن کتاب از آن کارهایی است که باعث می‌شود مغز شما زودتر از حالت خواب خارج شود و به حالت بیدار بودن برسد. ضمن این‌که شما می‌توانید با خواندن فقط 5 تا 10 صفحه کتاب در روز سطح اطلاعات خود را بالا ببرید.

انجام حرکات کششی

صبح خود را با حرکات کششی آغاز کنید. این کار باعث خواهد شد بدن‌تان که ساعت‌های متمادی بی حرکت بوده از حالت خشکی خارج شود و مفاصل شما برای کارهای روزانه آماده شوند. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.
مهسا کسنوی

کدخبر: 680703 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟