علائم کرونا تغییر کرده است + جزییات

یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: علائم کرونا عوض نشده است، اما شروع آن‌ها زودتر اتفاق می‌افتد و درصد همه گیری بیماری در خانواده‌ها به نسبت گذشته افزایش یافته است.

به گزارش رکنا ، افشین محمدعلیزاده یک متخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به این سوال که آیا علائم بیماری کرونا در موج چهارم تغییر کرده است؟، گفت: علائم این بیماری عوض نشده است، اما شروع آن‌ها زودتر اتفاق می‌افتد و درصد همه گیری بیماری در خانواده‌ها به نسبت گذشته افزایش یافته و افراد بیشتری در خانواده مبتلا می‌شوند و شدت علائم هم یک مقدار بیشتر از گذشته شده است.

در حال حاضر بیماران بیشتر با چه علائمی از کرونا به پزشک مراجعه می‌کنند؟

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در حال حاضر بیماران بیشتر با چه علائمی از کرونا به پزشک مراجعه می‌کنند؟، توضیح داد: در حال حاضر بیماران مبتلا به کرونا بیشتر با علائمی نظیر ضعف، بی حالی، لرز، درد‌های عضوی، درد‌های عضلانی، سردرد، درد‌های پشت چشم، اسهال، علائم گوارشی و در انتها سرفه و یا تنگی نفس به ما مراجعه می‌کنند.

وضع از این هم بدتر می‌شود

این متخصص عفونی در توضیح این سوال که چرا با وجود محدودیت‌ها تعداد آمار مبتلایان همچنان در حال افزایش است؟، اظهار کرد: ما هنوز به پیک نرسیده ایم و تازه طی هفته آینده اثرات عدم رعایت پروتکل‌ها در ایام نوروز را می‌بینیم و انتظار داریم وضع از این هم بدتر شود.

وی در خصوص شرایط بیمارستان‌ها در موج چهارم کرونا افزود: در حال حاضر شرایط سیاه بر بیمارستان‌ها حاکم است و پذیرش به صورت قطره‌ای انجام می‌شود و از آنجایی قدرت سرایت ویروس جهش یافته بالا است تعداد بیشتری از بیماران گرفتار می‌شوند و به تبع آن درصد بستری‌ها و مدت زمان بستری هم افزایش پیدا می‌کند و از این رو موازنه ترخیص و مبتلا شدن به هم خورده است و به همین دلیل تخت‌های بستری در بیمارستان‌ها کاملا اشغال شده اند و بیمارستان‌ها خیلی نمی‌توانند پذیرش بیمار داشته باشند.

این پزشک متخصص درباره این موضوع که این وضعیت تا چه زمانی ادامه پیدا می‌کند، توضیح داد: به نظر می‌رسد تا یک ماه با این وضعیت مواجه باشیم.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 678251 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟