سیرابی درمانی کنید!

سیرابی یکی از غذاهای محبوب ایرانی‌ها است که از قدیم در بسیاری از خانه‌های ایرانیان بوده است.

به گزارش رکنا ، سیرابی فواید زیادی برای سلامت بدن دارد و در عین حال زیاده روی در مصرف آن می‌تواند به سلامت بدن تاثیر منفی بگذارد؛ سیرابی لایه داخلی معده گوسفند و گاو و در مجموع چارپایان علفخوار است. شاید در ابتدا به خاطر بوی نامطبوع سیرابی احساس کنید که سیرابی اصلا نمی‌تواند غذای مناسبی باشد اما قطعا در اشتباه هستید.

ویتامین های موجود در سیرابی

از جمله خواص و فواید سیرابی برای سلامت بدن ویتامین B۱۲ موجود در آن است که آن را به یکی از بهترین خوراکی‌ها برای رفع حالت تهوع زنان باردار تبدیل کرده است. در هر ۱۰۰ گرم سیرابی حدود ۷۲/۰ میکروگرم ویتامین B۱۲ وجود دارد. این میزان برابر با ۳۰ درصد ۲٫۴ میکروگرم ویتامین B۱۲ مورد نیاز یک انسان بالغ است. ویتامین B۱۲ سطح متابولیسم بدن را در حد نرمال نگه می‌دارد و به بهبود عملکرد سیستم عصبی و نیز ساخت گلبول های قرمز خون کمک می کند. علاوه بر این سیرابی حاوی مقادیر اندکی ویتامین E و نیاسین است.

خواص درمانی سیرابی

خواص و فواید سیراب شیردان برای سلامتی بدن و درمان بیماری ها سالهاست که از سوی متخصصان توصیه می شود. لیستی از خواص سیرابی و شیردان را با هم مرور می کنیم.

درمان کم خونی

مفید در رشد و تقویت کودکان

بهترین برای تقویت معده و روده

تقویت و درمان ریزش مو

مفید برای افراد مبتلا به بیماری ام اس MS

تقویت سیستم ایمنی بدن

تقویت و کمک به تولید اسپرم سالم

کمک در درمان بیماری های عصبی و افسردگی

درمان زخم معده و اثنی عشر

ضد سرطان

کمک به رشد کودکان با مصرف سیرابی و شیردان

سیرابی یکی از مواد غذایی مفید برای رشد و تقویت کودکان است، چرا که دارای پروتئین و آمینواسید‌های با کیفیت و ضروری بدن است که در رشد کودکان و نوجوانان نقش بسزایی دارد و کلسیم مورد نیاز آن‌ها را تامین کند. به علاوه این مواد در رشد و ترمیم بافت‌های از بین رفته هم نقش مهمی دارد. اگر کودک شما تمایلی به این غذا ندارد می‌توانید خوراک سیرابی که بسیار مقوی و لذیذ است را در منزل به راحتی تهیه کنید و یا انواع سوپ‌ها را برایش درست کنید و با این روش‌ها آن را در سبد غذایی خود جای دهید.

سیرابی منبع خوبی از ویتامین ب است

این ویتامین واکنش‌های شیمیایی بدن را تنظیم می‌کند که این واکنش‌ها موجب آزاد شدن انرژی در بدن، سلامت پوست، عملکرد بهینه مغز و تولید گلبول‌های قرمز خون می‌شودآخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 652805 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟