سنگ‌ کلیه را بکُش + درمان های موثر

سنگ‌ کلیه به دلیل رسوب کردن و تجمع مواد کلسیمی و تشکیل کریستال‌ یا سنگ‌ در کلیه‌ها به وجود می‌آید که حرکت آن‌ها می‌تواند طاقت‌فرسا باشد.

به گزارش رکنا ، برای درمان سنگ‌ کلیه و دردهای ناشی از آن روش‌های مختلفی در طب مدرن وجود دارد اما بد نیست با بعضی از شیوه‌های درمانی سنگ‌کلیه و تسکین دردهای ناشی از آن با روش‌های طبیعی آشنا شوید. روش‌هایی که با کمک گیاهان دارویی می‌تواند در فاز اولیه ابتلا به سنگ‌ کلیه به پیشگیری از بزرگ‌شدن سنگ‌ها یا شکسته‌شدن آن‌ها کمک کند.

از خارمریم تا کاکل ذرت

درمانگران شیوه‌های طبیعی در سراسر جهان مانند هند، چین و ایران برای کنترل و مهار دردهای سنگ معده و دفع آن نوشیدن بعضی از دمنوش‌های گیاهی و درمانی را توصیه می‌کنند. چای سبز از جمله گیاهان دارویی است که تاثیر زیادی در درمان سنگ‌ کلیه و پیشگیری از ابتلای به آن دارد. به گفته درمانگران طب سنتی مصرف این چای به جهت داشتن خاصیت آنتی‌اکسیدانی تاثیر بسزایی در درمان سنگ‌کلیه دارد.

البته باید توجه شود که این نوع چای سبز را از نوع بدون کافئین آن تهیه کنید. در کنار چای سبز مصرف عصاره گیاه قره قاط نیز برای درمان و سلامت کلیه‌ها توسط متخصصان طب سنتی توصیه شده است. به گفته درمانگران طب سنتی مصرف گیاهانی همچون کاکل ذرت، خارمریم، چای سبز و قره قاط از جمله کاربردی‌ترین گیاهان برای درمان بیماری سنگ‌ کلیه است.

از این چای غافل نشوید

برای کنترل دردهای ناشی از سنگ‌ کلیه نوشیدن دمنوش گل قاصدک بی‌فایده نیست. این دمنوش کمک‌تان می‌کند تا راحت‌تر و ساده‌تر برای دفع سنگ‌ کلیه آماده شوید. خاصیت ادرار آور این گیاه موجب می‌شود سیستم ادراری و مجاری ادرار زود به زود پاک‌سازی شوند و امکان تشکیل بلور یا سنگ در آن به حداقل برسد. این گیاه را می‌توان به صورت دم کرده یا خشک مصرف کرد.

برای مصرف برگ‌های خشک این گیاه بهتر است برگ‌های خشک را کوبیده به صورت پودر درآورید و آن را درون یک کپسول خالی بریزید و با مقداری آب ببلعید. پیش از مصرف این گیاه دارویی بهتر است با متخصص طب سنتی مشورت کنید.

روغن درمانی را فراموش نکنید

شاید هنگام درد کشیدن روغن درمانی برایتان کمی دشوار باشد اما این کار را انجام دهید تا از معجزه تسکین بخش آن بی‌بهره نمانید. ماساژ روغن کرچک درصورتی‌که به خالص بودن آن اطمینان داشته باشید می‌تواند تاثیر زیادی در کاهش دردهای سنگ‌ کلیه داشته باشد. درمانگران طب سنتی ماساژ روغن کرچک روی کلیه‌ها و گرم‌کردن این ناحیه با کمک کیسه آب‌جوش را بهترین روش برای کاهش دردهایی می‌دانند که موجب بی‌قراری بیمار می‌شود. ماساژ کلیه‌ها با این روغن و کمپرس گرم کردن آن در طول روز به مدت یک ساعت می‌تواند کاهش قابل توجهی در درد بیمار داشته باشد.

از میوه‌ها کمک بگیرید

خیلی‌ها باور ندارند که آب میوه هم بتواند به کنترل و تسکین دردهای سنگ کلیه کمک کند اما می‌توان با کمک بعضی از میوه‌ها مثل پرتقال و لیموترش به کنترل دردهای ناشی از سنگ‌ کلیه پرداخت. نوشیدن آب پرتقال و لیموترش می‌تواند تشکیل سیترات‌های ادراری، بلور‌ها و کریستال‌ها را در دستگاه ادراری به‌ویژه کلیه‌ها مهار کند و به این ترتیب احتمال تشکیل سنگ‌ کلیه را به صفر برساند. اگر چه شرط عقل آن است که این شیوه را تنها راه پیشگیری از ابتلا به سنگ‌ کلیه قلمداد نکنید و در کنار استفاده از این روش احتمال ابتلا به این بیماری را با مشاوره متخصص و پزشک خود بررسی کنید. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 646135 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟