تنها راه کنترل ویروس کرونا در ایران

به گزارش رکنا، دکتر یحیی ابراهیمی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: استراتژی راهبردی برای مقابله با بیماری کرونا ویروس پیشگیری است که مقدم بردرمان است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون وضعیت کشور قرمز است، افزود: تنها راه کنترل کرونا ویروس حذف زنجیره انتقال است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی تنها راه پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس قرنطینه خانگی برشمرد و با بیان اینکهافرادی که تست آنها مثبت است باید در خانه قرنطینه شوند و این یک اصل مهم است چرا که هر نفر چندین نفر دیگر را آلوده می‌کند، تاکید کرد:فوت روزانه ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر زنگ خطر و فاجعه محسوب می‌شود؛ هرچند تعداد تلفات بیش از این میزان است.

ابراهیمی اضافه کرد: مقابله با این بیماری تنها وظیفه وزارت بهداشت نیست بلکه آحاد مردم، دستگاه‌های نظامی بسیج، سمن‌ها بایدورود جدی داشته باشند تا بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تنها راه مقابله با بیماری رادرمان لحاظ کنیم راه به جایی نمی‌بریم.

ابراهیمی تصریح کرد: دولت در این راستا باید بسته های معیشتی و اقلام بهداشتی رایگان نظیر ماسک را در اختیار افراد بی‌بضاعتقرار دهد و از آنها حمایت مالی داشته باشد.

وی بر پای کار آمدن بیمه‌ها برای حمایت از بیماران کرونایی تاکید کرد و افزود: همچنین شناسایی و قرنطینه خانگی افراد مبتلا ضروریاست.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: ستاد کرونا نمی‌تواند نسخه واحدی را بری کل کشور بپیچد و تصمیماتش براساس شرایط استان‌ها و مناطق است اما رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عدم حضور در تجمعات و مراسمات غیرضروری، رعایتفاصله‌گذاری اجتماعی، شستشوی مکرر دست‌ها و استفاده از ماسک ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

ابراهیمی عنوان کرد: با وجود فصل سرما و آنفلوانزا قطعا وضعیت این بیماری تشدید خواهد شد وباید تمهیدات جدی در این راستا اندیشیده شود. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 626486 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟