در روزهای کرونایی مراقب دندان‌هایتان باشید

به گزارش رکنا ، آیا به فکر تعیین وقت ملاقات با دندان‌پزشکتان هستید؟ سازمان جهانی بهداشت، ابتدا مشاوره از راه دور را پیشنهاد می‌دهد و توصیه می‌کند هرگونه مراقبت معمول غیرضروری (مانند معاینه یا تمیز کردن) را تا زمان کاهش کافی شیوع کووید 19، به تأخیر بیندازید.

اگر میزان شیوع کرونا ویروس در منطقه شما کم است و زمان ملاقات با دندان‌پزشکتان فرارسیده است، برای مشورت درباره ضرورت ویزیت، با او تماس بگیرید.

به گفته متخصصین، سلامت دندان برای سلامت کلی بدن حیاتی است. اگرچه توجه به این نکته مهم است که این روزها ملاقات با پزشک ممکن است کمی متفاوت باشد.

بسیاری از اوقات مردم درک نمی‌کنند که دندان‌ها به بدن، استخوان و سر متصل هستند و مراقبت از آن‌ها به اندازه دیگر اعضای بدنشان اهمیت دارد. اگر مشکلات دندانی در مراحل اولیه تشخیص داده شود، درمان بسیار راحت‌تر و با هزینه کم‌تر انجام می‌گیرد اما، اگر اجازه دهید مدت زمان طولانی مشکل دهان و دندان شما ادامه یابد، بعداً ممکن است درمان پیچیده شود.

مراجعه به دندان‌پزشکی در زمان همه‌گیری کووید 19، چگونه است؟

توصیه می‌شود 24 ساعت قبل از زمان ملاقات، منشی مطب دندان‌پزشکی، با بیماران تماس بگیرد و درباره سفرهای اخیر و قرار گرفتن در معرض کووید 19، از آن‌ها سؤال کند و همچنین به آنان یادآوری کند که به همراه خود ماسک بیاورند و تا جایی که امکان دارد همراهان زیادی نداشته باشند.

پزشک و دیگر کارمندان مطب باید از تجهیزات محافظتی، بیش از حد معمول استفاده کنند و به طور معمول از ماسک N95 و محافظ صورت، و گاهی اوقات از عینک مخصوص، برای محافظت از چشم خود، کمک بگیرند

تجربه اتاق انتظار نیز متفاوت خواهد بود. ممکن است از شما خواسته شود به محض رسیدن، با مطب دندان‌پزشک تماس بگیرید و سپس در ماشین منتظر بمانید تا فضای مورد نظر برای شما مهیا شود. بهتر است به جای ماندن در اتاق‌های انتظار، بیشتر بیماران مستقیماً به اتاق معاینه هدایت شوند.

بهتر است تعداد صندلی‌های اتاق انتظار کاهش یابد و تا جایی که ممکن است خالی از بیمار باشد. همچنین تمام مجلات، کتاب‌ها و اسباب‌بازی‌ها نیز از اتاق انتظار جمع‌آوری شوند.

به محض ورود، درجه حرارت بیمار بررسی شود و از مشتری خواسته شود قبل از مراجعه دوباره به مطب، دستان خود را ضدعفونی کند. پس از پر کردن فرم اطلاعات به جای پس گرفتن ابزار نوشتن، بهتر است به آن‌ها گفته شود قلم یا مدادی را که برای پر کردن فرم‌ها استفاده می‌کنند، به خانه ببرند. صفحه‌کلیدهای رایانه نیز بهتر است با یک پوشش یک‌بارمصرف پوشانده شود.

باید هر نقطه‌ای که بیمار لمس می‌کند با ضدعفونی‌کننده اسپری کرد تا آماده مراجعه بیمار بعدی باشد. بیماران باید محدودیت‌های جدید را درک کنند و بدانند که این کار نه تنها برای محافظت از آن‌ها است بلکه از بیمار بعدی و همچنین دندان‌پزشک و تیم دندانپزشکی محافظت می‌کند.

پزشک و دیگر کارمندان مطب باید از تجهیزات محافظتی، بیش از حد معمول استفاده کنند و به طور معمول از ماسک N95 و محافظ صورت، و گاهی اوقات از عینک مخصوص، برای محافظت از چشم خود، کمک بگیرند.

دندان‌پزشکان همچنین ممکن است از ابزارها و روش‌های مختلفی در معاینات دهانی استفاده کنند.

تقریباً دندان‌پزشکان همیشه از مکش با سرعت بالا استفاده می‌کنند و استفاده از رابردام را توصیه می‌کنند. رابردام قطعه‌ای از جنس لاستیک است که بسته به مکانی که دندان‌پزشک می‌خواهد، در هر زمان فقط یک تا سه دندان را در دسترس قرار می‌دهد. این باعث کاهش هرگونه هوازدگی می‌شود. به جای استفاده از دستگاه اولتراسونیک که بیشتر استفاده می‌شود و دندان‌ها را سریع‌تر تمیز می‌کند، دندان‌پزشکان اکنون بیشتر تمیز کردن دستی را انجام می‌دهند.

هیچ دلیلی برای نگرانی مردم از مراجعه به دندان‌پزشک وجود ندارد. دندان‌پزشکان به نوعی آمادگی منحصربه‌فردی برای فراهم آوردن محیط سالم و ایمن برای ورود بیماران دارند. مطب‌های دندانپزشکی اغلب به اقدامات احتیاطی توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی و ضدعفونی و مراقبت از بیماران برای مدت طولانی متعهد بوده‌اند.

آن‌ها سال‌ها و سال‌ها در ارتباط نزدیک با بیماران بوده و انواع مختلفی از اپیدمی را تجربه کرده‌اند؛ چه اچ آی وی باشد یا هپاتیت یا مواردی از این قبیل. این‌ها همه موارد احتیاطی است که آن‌ها قبلاً به کار برده‌اند. بنابراین مطب دندانپزشکی مکانی بسیار امن برای درمان بیماران است.

چگونه می‌توان دندان‌های خود را بدون مراجعه به دندان‌پزشک سالم نگه داشت؟

اگر هنوز قادر به رفتن به مطب دندان‌پزشک نیستید، رعایت بهداشت دندان بسیار مهم است.

دیده شده که بعضی از افراد به نوعی مراقبت از دهان و دندان خود را کاهش می‌دهند. ولی باید بدانید که باکتری‌ها از وجود همه‌گیری کووید 19 اطلاعی ندارند. مهم است که به مسواک زدن مناسب دو بار در روز، نخ دندان کشیدن بین دندان‌ها و رژیم غذایی سالم ادامه دهیم.

سالم نگه داشتن لثه و دندان می‌تواند میزان باکتری‌های موجود در دهان را کاهش دهد، که می‌تواند به جلوگیری از سایر بیماری‌ها نیز کمک کند. ارتباط بین بیماری‌های لثه و دیابت، سکته مغزی، حملات قلبی و بیماری آلزایمر و آرتریت ثابت شده است. این لیست همچنان ادامه دارد. این باکتری‌ها می‌توانند باعث سطح بالاتر التهاب در بدن شوند که با سایر مشکلات سیستم بدن ارتباط نزدیکی خواهد داشت.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612039 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟