عسل را با زنجبیل و زردچوبه بخورید

به گزارش رکنا ، عسل یکی از بهترین پایه های خوراکی برای دیگر خوراکی هاست که به جذب مواد و عناصر مقوی آنها به بدن، بسیار کمک‌می‌کند. با ترکیب عسل به برخی از مواد باعث افزایش قدرت و خاصیت آنها خواهید شد. در مجله شیمبال قصد داریم از خواص زنجبیل و عسل و همچنین خواص زردچوبه و عسل به طور مختصر صحبت کنیم و شما را با این ترکیب های طبیعی و معجزه آسا آشنا کنیم.

زنجبیل و عسل ترکیبی برای سلامتی

مخلوط زنجبیل و عسل به راحتی قابل مصرف است و فواید زیادی دارد. این ترکیب از عسل و زنجبیل تشکیل شده است که از مدتها قبل برای معالجه مشکلات تنفسی و معضلاتی مثل سرماخوردگی و سرفه، طبق توصیه ای پزشکان و طبیبان، مورد استفاده قرار می‌گرفته است. عسل همچنین ثابت کرده است که یک ماده بسیار خوب و یک ترکیب عالی برای انتقال فواید مختلف زنجبیل به بدن است. هر دو عسل و زنجبیل فواید سلامتی فردی خود را دارند حا ، مانند داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و مناسب برای هضم ، به همین دلیل خواص زنجبیل و عسل باهم دیگر قدرت اضافی را فراهم می کند.

فواید زنجبیل و عسل چیست؟

احتمالا شما نیز تصمیم گرفته اید از داروها و تقویت کننده های شیمیایی کمتر استفاده کنید و از دست طبیعت برای درمان و قوای جسمانی خود بهره ببرید مجله شیمبال بهترین جایگزین را به شما معرفی می‌کند. ترکیب زنجبیل و عسل همان چیزی است که دنبالش می‌گردید. برخی از خواص زنجبیل و عسل عبارت است از:

ضد مشکلات تنفسی؛ عسل باعث پاکسازی مجاری تنفسی و همچنین از بین برنده خلط های گلو می‌شود در مقابل زنجبیل ضد التهابات تنفسی است و به بهبود ریه ها بسیار کمک می‌کند. در واقع با ترکیب این دو باهم شما یک پرستار متخصص برای دستگاه تنفسی خود خواهید داشت.

داروی خانگی طبیعی برای سرفه و سرما خوردگی؛ عسل از بین برنده چرک گلو است هم عسل و هم زنجبیل خواص آنتی باکتریایی دارند و باکتری ها را از بین می‌برند و برای رفع سرماخوردگی مفید اند.

قاتل دردها و آرامش بخش طبیعی؛ دوست ندارید درد های ناشی از فشار های فیزیکی یا حتی دردهای بعد از عمل و زایمان ها را تحمل کنید؟ از فشار و استرس روزانه اذیت هستید؟ پس حتما باید با با ترکیب عسل و زنجبیل آشنا شوید.

مزایایی فراوانی برای قلب دارد؛ مطالعات نشان می دهد که عسل و زنجبیل برای سلامتی قلب مفید است. همچنین زنجبیل ثابت کرده است که در جلوگیری از لخته شدن خون و کاهش کلسترول بسیار مفید است.

سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند؛ نوشیدن یک فنجان زنجبیل، می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. علاوه بر این، زنجبیل و عسل هم خاصیت آنتی اکسیدانی دارند و از این طریق قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهند.

به رفع سوءهاضمه کمک می کند؛ زنجبیل به دلیل ساختاری که دارد در رفع مشکلات گوارشی و کمک به هضم بسیار قوی عمل می‌کند. ترکیب آن با عسل باعث جذب بهتر این خواص می‌شود.

به پیشگیری از حالت تهوع و کسالت صبحگاهی کمک می کند؛ این ترکیب یکی از قدیمی ترین داروهای طبیعی برای تهوع است، به ویژه نوعی که در دوران بارداری ایجاد می شود .برای کمک به رفع کسالت صبحگاهی نیز مفید است.

زردچوبه و عسل ترکیب طلایی

شما نمی توانید از این آنتی بیوتیک طبیعی، زردچوبه همراه با عسل، که به عنوان عسل طلایی نیز استفاده می شود و هزاران سال به عنوان داروی سنتی مورد استفاده قرار گرفته است، چشم پوشی کنید. در سال های اخیر ، استفاده از آن در پزشکی و تغذیه به طرز چشمگیری رشد کرده است. خواص زرد چوبه و عسل یک ترکیب طلایی میسازد.

زردچوبه، گیاهی بومی هند، ممکن است یک ادویه معمولی آشپزخانه برای دستور العمل های کاری باشد ، اما یک آنتی بیوتیک فوق العاده با قابلیت های محافظت از سیستم عصبی قوی و ضد التهاب، ضد سرطان، ضد ویروس، ضد قارچ و ضد تومور است.

خواصی که باعث از بین رفتن باکتری های بیماری زا و تقویت ایمنی بدن می‌شود.

خواص زردچوبه و عسل چیست؟

همانطور که در قبل گفته شد عسل بهترین پایه در ترکیبات خوراکی است. زمانی که آن را با زردچوبه مخلوط می‌کنید، علاوه بر فواید عسل باعث جذب بهتر فواید زردچوبه نیز خواهید شد. برخی از خواص زردچوبه و عسل عبارت است از:

1) درمان سوء هاضمه

2) درمان سرد

3) درمان آنفولانزا

4) درمان آسم

5) کنترل کننده فشار خون

6) درمان فشار خون بالا

7) درمان قند خون بالا

8) درمان آرتروز

9) درمان دیابت

10) درمان بیماری های قلبی

11) درمان کلسترول بالا

12) ضد افسردگی و اضطراب

13) ضدالتهاب زخم و سوختگی

14) دشمن اگزما ، پسوریازیس و آکنه

15) جلوگیری از پیری زودرس (از کبد و کلیه محافظت می کند)برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 582140 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟