آیا باید برای پیشگیری از کرونا هر روز حمام رفت؟

به گزارش رکنا ، مسعود مردانی متخصص بیماری‌های عفونی درباره انتشار نادرست مطالب در زمینه بیماری کرونا در فضای مجازی گفت: مردم منابعی که از آن اطلاعات می‌گیرند را چک کنند بسیاری از منابع اشتباه است و مرجعیت علمی ندارد، مردم از اعتماد به مطالب فضای مجازی خودداری کنند، مطلب مستندی درباره شیوع ویروس کرونا توسط کولر گازی وجود ندارد و این موضوع علمی نیست.

نیاز به استحمام پس از هر بار خروج از خانه نیست

وی در پاسخ به پرسشی درباره لزوم استحمام روزانه گفت: پس از هربار خروج از منزل و برگشت نیاز به استحمام نیست، ویروس ظرف 6 الی 12 ساعت از روی لباس از بین می‌رود لباس را در جای مناسب قرار دهند و روز بعد آن را بپوشیم. لزومی ندارد که لباس‌ها را به صورت روزانه بشوییم.

بازگشت به محل کار پس از 2 هفته

وی عنوان کرد: فرد بیمار پس از دو هفته استراحت و از بین رفتن علائم بالینی می‌تواند در محل کار حاضر شوند.

مردانی در پاسخ به این سؤال که آیا کشیدن سیگار، قلیان و... از بیماری کرونا پیشگیری می‌کند؟ گفت: این مواد مجاری تنفسی را مختل می‌کند و هیچ کمکی به درمان یا مقابله کرونا نمی‌کند.

ویروس مشترک بین انسان و حیوان

متخصص بیماری‌های عفونی در پاسخ به سؤالی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از حیوان به انسان، گفت: این ویروس مشترک بین انسان و حیوان بوده و گزارش انتقال آن از برخی حیوانات و پرندگان منتشر شده است.

مردانی ادامه داد: البته انتقال ویروس از راه مواد غذایی شایع نیست؛ اما ممکن است دست آلوده در تماس با میوه‌ها و سایر مواد خوراکی باعث آلودگی آن‌ها شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 567345 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟