قرنطینه کردن، در جلوگیری از شیوع ویروس تاثیرگذار است؟

رکسانا مصلحی، پروفسور همه‌گیرشناس ژنتیکی در دانشگاه ایالتی نیویورک، گفت: قرنطینه، یکی از راه‌های مهار اپیدمی است. سازمان جهانی بهداشت چند روز پیش اعلامیه‌ای صادر کرد و در آن مدیرکل این سازمان گفت این که تلاش‌ها هم در بخش مهارگیری و هم در بخش کاهش بیماران انجام بشود، اهمیت فروانی دارد. قرنطینه کردن هم یکی از موارد اقدامات لازم در بخش مهارگیری است، این اقدام خیلی مهم است، مخصوصا در اوایل ایجاد اپیدمی.

او ادامه داد: قرنطینه کردن و حتی قرنطینه اجباری لازم است، در ایالت نیویورک یک شهر قرنطینه شده است و گارد ملی هم وارد کار شده تا مطمین باشند این قرنطینه اجرا می‌شود؛ اجازه ندهند مردم دور هم جمع بشوند، رستوران‌ها بسته باشند و ... ایران اگر جایی را قرنطینه کرده، کار درستی انجام داده است. اگر نه، هنوز برای این کار دیر نشده است.

مصلحی توضیح داد: زمانی که بیماری درمان دارد، قرنطینه یک کار قدیمی است. اما وقتی درمانی وجود ندارد و یک ویروسی که تاکنون ندیدیم وارد جامعه شده است، تنها راه مقابله با آن بازکشت به کارهایی مفیدی است که از سالیان قبل و قرن‌ها قبل انجام می‌دادیم. ما می‌دانیم قرنطینه کردن، تاثیر گذار است، به اندازه کافی اپیدمی و پاندمی در دنیا به وجود آمده است تا نقش قرنطینه کردن را بدانیم.

او افزود: البته ببینید قرنطینه کردن نیازمند سرمایه اجتماعی و اقتصادی زیادی است. شاید راحت باشد که من به عنوان یک اپیدمیولوژیست بگویم، ایران باید این کار را انجام داد. اما سیاست‌مدارانی که مدیریت یک کشور را به عهده دارند، آن هم کشوری که تحت فشار تحریم‌های اقتصادی قرار دارد، با فشارهای دیگری هم روبرو شدند و باید موارد دیگر را هم در نظر بگیرند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 553069 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟