در قرنطینه هکرونایی چه چیزی بخوریم؟

هرچند که دولت ها تا حدودی نیازهای تغذیه ای خانواده ها در دوران قرنطینه و یا بلایای طبیعی را تامین میکنند، اما خودمان هم باید به فکر خورد و خوراکنان باشیم. برای همین منظور، نسخه تصمیم دارد در این مقاله به معرفی تعدادی از مواد غذایی که میتوان در روزهای اضطراری و بحرانی روی آن ها به عنوان منبع تغذیه حساب کرد پرداخته است. آماده کردن این مواد غذایی زمان زیادی نیاز ندارد و هزینه تهیه آن ها نیز چندان بالا نیست. در ادامه به معرفی تعدای از این مواد غذایی پرداخته ایم.

کنسروهای میوه و سبزیجات

هلو، گلابی، انواع توت ها و سیب ها منبع خوبی از ویتامین C، پتاسیم، فیبر و سایر ویتامین ها و مواد معدنی ضروری هستند. میتوانید از قبل کنسروهای این میوه ها را از فروشگاه خریداری کنید و یا اینکه خودتان میوه بخرید و آن ها را تازه مصرف کنید.سبزیجاتی مانند لوبیا، نخود فرنگی و هویج نیز مقدار زیادی ویتامین A، پتاسیم و فیبر دارند که برای بدن ضروری هستند. حبوبات کنسرو شده مانند انواع لوبیا ها برای روزهایی که به جهت پیشگیری از کرونا در قرنطینه هستید توصیه میشود.

گوشت خشک شده

گوشت گاو خشک شده یا نمک سود شده منبع خوبی برای پروتئین است و مادامی که به طور صحیح بسته بندی شود، به هیچ شرایط خاصی برای نگهداری نیاز ندارند. انواع دیگر گوشت خشک شده نیز موجود است که از جمله آن ها میتوان به ژامبون، جگر، و گوشت بوقلمون خشک شده و .. اشاره کرد.

شما می توانید گوشت های خشک شده یا نمک سود را از فروشگاه های مواد غذایی و یا برخی سوپر مارکت ها خریداری کنید. این گوشت ها نه تنها منبع عالی پروتئین هستند بلکه چربی کمی دارند و سالم هستند. اما از نظر سدیم بسیار غنی هستند (ممکن است شور باشند).

خورش، وعده های غذایی آماده و سوپ های کنسرو شده

مواد غذایی کنسرو شده مانند سوپ ها و خورش های کنسرو شده می توانند کاملاً مغذی باشند و نگهداری آنها نیز بسیار آسان است. علاوه بر این، پودر سوپ های آماده را نیز میتوانید خریداری کنید تا فقط به صورت آماده و با اضافه کردن آب یا شیر به آن ها، آن ها را آماده خوردن کرد. میتوانید از انواع ماکارونی ها مانند نودل ها هم برای روز های قرنطینه استفاده کنید که تنها در چند دقیقه آماده میشوند و هزینه زیادی هم ندارند.

میوه های خشک شده

میوه های خشک مانند کشمش، آلو، زردآلو و ….. گزینه مناسبی برای روزدهای بحران مانند قرنطینه و یا ماندن در خانه در شرایط بحرانی کرونا هستند. تا آنجا که برایتان مقدور است میوه های خشک شده ای بگیرید که به آن ها شکر اضافه نشده باشد. زیرا طی فرآیند شیرین کردن آن ها، ویتامین c موجود در میوه ها از بین رفته یا کاهش میابد. شما خودتان میتوانید در خانه به راحتی با کمک یک دستگاه خشک کننده، و یا حتی با کمک بخاری میوه های مختلفی را خشک کرده و برای چنین روزهایی آماده کنید.

کراکرها و بیسکویت های ساده حاوی غلات

کراکرهای بسته بندی شده، بیسکویت ها و انواع چیپس های خانگی و سالم نیز از جمله مهمترین و بهترین وعده های غذایی برای روزهای در خانه ماندن یا قرنطینه هستند. آن ها دوام و ماندگاری بالایی برعکس نان دارند و خوشمزه هم هستند. در ثانی میتوانند تا حدودی شما را سیر نگاه دارند.

کراکر ها میتوانند تا زمانی که بسته هستند دست کم تا ۶ ماه سالم و قابل استفاده باشند. بنابراین میتوانید برای روزهای مبادا تعدادی کراکر از قبل کتار بگذارید که حتی اگر اتفاق خاصی نیافتاد بتوانید به صورت روزانه و هرازچندگاه آن ها مصرف کنید.

ماهی و گوشت کنسرو شده

کنسرو ماهی یا همان تن ماهی منبعی عالی و غنی از پروتئین، ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. آنها در قوطی یا کیسه های فویل در دسترس هستند. همیشه برای روزهای ماندن در خانه و یا شرایط اضطراری مانند قرنطینه تعدادی کنسرو ماهی در انبار یا آشپزخانه خود داشته باشید.

مصرف تن ماهی به تنهایی میتواند شما را زده کند بنابراین در کنار تن ماهی کنسرو محصولات دیگری مثل صدف، گوشت خرچنگ و ..نیز خریداری کنید. تقریبا همه گوشت ها در قالب کنسرو قابل خریداری هستند و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد.

آجیل و دانه ها

آجیل و دانه ها تقریبا در اغلب خانه ها پیدا میشود و برای مناسب های مختلف از جمله عید نوروز به فراوانی خریداری میشوند. آجیل ها و خشکبار میتوانند در مواقعی که باید در خانه بمانید، در قرنطینه باشید و یا در شرایط بحرانی مثل سیل و زلزله انرژی شما را حفظ کنند. آجیل و دانه های بسته بندی شده خوب هستند ، فقط کافی است به تاریخ انقضا توجه داشته باشید و آن ها را در محل مناسبی نگاهداری کنید.

گرانول و غلات

گرانولاها از محبوبترین میان وعده ها و حتی صبحانه هستند که هم خوشمزه هستند و هم بسیار مقوی . از این میان وعده ها معمولا ورزشکاران استفاده میکنند. در شرایط بحران مانند زمان قرنطینه میتوان تعدادی از این غذاهای خشک را تهیه کرد و به صورت میان وعده میل کرد. گرانولا را میتوانید از بعضی سوپرمارکت ها و فروشگاه های بزرگ مواد غذایی خریداری کنید سپس با شیر و سایر افزاودنی های دیگر میل کنید.

شیر و انواع آب میوه ها

شیرهای پاستوریزه طوری ساخته شده اند که تا قبل از باز شدن میتوانند بیرون از یخچال سالم بمانند و همچنان قابل مصرف باشند. شیرهایی که به این شکل فرآوری شده اند شاید مزه شیر واقعی را آنچنان که باید ندهند اما خواص مد نظر شما را دارند.علاوه بر شیر، میتوانید تعداد زیادی بطری یا پاکت آبمیوه خریداری کنید تا در روزهای قرنطینه آن ها را مصرف کنید. در کنار سایر غذاهایی که در این مقاله معرفی شد مصرف و نوشیدن آبمیوه میتواند تنوع خوبی باشد.

مولتی ویتامین ها

مولتی ویتامینها بیشتر برای کسانی تجویز میشوند که با کمبود ویتامین طرفند یا مشکل در جذب ویتامین D دارند. اما در روزهای سختی مانند قرنطینه و یا روزهای سخت بحران و بلایای طبیعی دیگر میتوانند کمبودهای تغذیه ای را جبران کنند. بنابراین همیشه مولتی ویتامین را در خانه ذخیره داشته باشید و حواستان به تاریخ انقضای آن ها نیز باشد.

در کنار موارد ذکر شده حتما کنسرو باز کن و وسایلی از این دست داشته باشید

برای باز کردن درب کنسور ها و یا قطعه قطعه کردن برخی از مواد غذایی ذکر شده در این مقاله حتما یک درب باز کن و یا قیچی خوب دم دست داشته باشید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 551557 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟