۲۰ واکسن برای کرونا در حال بررسی است

تا امروز بیش از 100 هزار مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در 96 کشور جهان گزارش شده است؛ از این میان، حدود 3400 نفر فوت کرده و نزدیک به 56 هزار نفر بهبود یافته‌اند.

دکتر تدروس ادهانوم، مدیر کل سازمان بهداشت جهانی با بیان اینکه مهار کردن این ویروس باید اولویت اول تمام کشورهای جهان باشد، اظهار کرد: طی ماه اخیر، WHO مجمعی را با بیش از 400 دانشمند برای افزایش تحقیق در زمینه ویروس کرونا تشکیل داد که این تحقیقات شامل پژوهش درباره تاریخچه ویروس، اپیدمیولوژی، واکسن، نحوه تشخیص و درمان، ملاحظات بالینی، اخلاقی، اجتماعی و علمی است.

وی افزود: در گام اول، راهکارهایی برای نجات جان انسان‌ها اهمیت دارد و در تحقیقات طولانی مدت‌تر، روی واکسن و درمان بیماری کرونا، پژوهش خواهد شد.

تدروس اعلام کرد: 20 واکسن در حال بررسی هستند و منتظر نتایج حاصل از آنها هستیم.

وی همچنین با اشاره به روز جهانی زنان اذعان کرد: زنان نقش مهمی در ارتقای سلامت افراد جامعه به ویژه در برابر کووید19 دارند و در سطح جهان، زنان 70 درصد از نیروی کار بهداشتی را تشکیل می‌دهند، این در حالی است که تنها 25 درصد از پست‌های ارشد به آنان تعلق می‌یابد؛ سازمان بهداشت جهانی متعهد است که برابری جنسیتی را در نیروی کار بهداشتی ارتقا بخشد.

افزایش قیمت لوازم حفاظت فردی در جهان

همچنین، Fadela Chaib سخنگوی سازمان بهداشت جهانی با تأکید بر اهمیت تأمین وسائل حفاظت فردی برای کادر درمان گفت: صنعت و دولت‌ها باید به سرعت برای تقویت عرضه، رفع محدودیت‌های صادرات و اقدامات لازم برای جلوگیری از سوداگری و احتکار اقدام کنند.

وی از افزایش قیمت اقلام بهداشتی خبر داد و گفت: ماسکهای جراحی افزایش قیمت 6 برابری داشته‌اند، قیمت ماسک‌های N95 سه برابر شده و لباس‌های مخصوص (گان) دو برابر قیمت قبلی به فروش می‌رسند؛ سازمان بهداشت جهانی نیم میلیون تجهیزات حفاظت فردی را به 47 کشور جهان ارسال کرده است اما به‌هرحال این تجهیزات رو به کاهش هستند.

سخنگوی سازمان بهداشت جهانی درباره تجهیزات پزشکی مورد نیاز تصریح کرد: تخمین زده می‌شود که در هر ماه، به 89 میلیون ماسک جراحی، 76 میلیون دستکش، 30 میلیون گان و بیش از یک میلیون عینک ایمنی برای کادر درمانی، مورد نیاز باشد.

سیگار و افزایش خطر مرگ بر اثر کرونا

نرخ مرگ‌ومیر بر اثر کرونا، 3.4 درصد است و مرگ بر اثر آلودگی با این ویروس، بستگی به سن، جنس و سابقه بیماری‌های زمینه‌ای دارد؛ همچنین افراد سیگاری بیشتر در معرض مرگ‌ومیر بر اثر ابتلا به این بیماری هستند؛ به دلیل اینکه مصرف سیگار در بین مردان چینی بیش از زنان رواج دارد؛ نرخ مرگ بر اثر کرونا در بین مردان چینی بیش از زنان است.

گفتنی است ایران پس از چین، توانسته است بالاترین نرخ بهبودیافتگان کرونا را کسب کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 549166 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟