روش جدید عمل زیبایی بینی

با توجه به رواج این جراحی، به منظور افزایش کیفیت و کاهش نارضایتی متقاضی روش‌های مکمل جدیدی ارائه شده است. در حال حاضر جدیدترین روش، جراحی بینی با استفاده از اسکن سه بعدی و قالب کنترلی می‌باشد که در این مقاله به توضیح آن پرداخته شده است.

اسکن سه بعدی و قالب کنترلی؟

ابتدا بهتر است توضیح دهیم که چرا روش جدید اسکن سه بعدی و قالب‌های کنترلی ارائه شد. در روش قبلی، متقاضی در جلسه مشاوره با جراح نیازها و خواسته‌های خود را بیان کرده و دکتر عمل بینی بعد از معاینه بالینی به متقاضی می‌گوید که چه میزان از خواسته‌های او قابل اجرا است. در این مرحله ممکن است متقاضی و جراح حرف‌های یکدیگر را به طور کامل متوجه نشوند، یا در حین جراحی، دکتر به یاد نیاورد که خواسته متقاضی دقیقاً چه بوده است. در این میان بعضی از جراحان با ارائه تصاویر دو بعدی و به کمک فتوشاپ به متقاضی نشان می‌دهند که بینی بعد از عمل او چه شکل خواهد شد. اما با توجه به این که بینی یک ساختار سه بعدی است، این روش نیز خیلی کارساز نیست.

با پیشرفت تکنولوژی در زمینه عکس برداری سه بعدی و استفاده از پرینترهای سه بعدی، به کار گیری این روش‌ها و آنالیزهای انجام شده توسط آن‌ها برای جراحی زیبایی مورد توجه قرار گرفت. در همین راستا تیم طراح طب توانست قالب‌های کنترلی را ثبت اختراع کند و خدمات اسکن سه بعدی را پیش از جراحی بینی ارائه دهد.

نحوه استفاده از خدمات اسکن سه بعدی و قالب کنترلی

به منظور انجام عمل زیبایی بینی با قالب کنترلی لازم است که متقاضی قبل از جلسه مشاوره با پزشک عکس برداری سه بعدی انجام دهد. بعد از انجام اسکن، مدل سه بعدی چهره در نرم افزار تهیه می‌شود. در مرحله بعد، در جلسه مشاوره با جراح، متقاضی نیازهای خود را به جراح ابراز کرده و جراح بر مدل سه بعدی تغییرات مورد نظر و قابل انجام را پیاده سازی می‌کند. به این ترتیب متقاضی می‌تواند به شکل سه بعدی و نزدیک به واقعیت چهره بعد از عمل خود را مشاهده کند. حال سؤالی که پیش می‌آید این است که چطور از پیاده سازی طراحی در حین جراحی اطمینان حاصل شود؟

برای پاسخ باید گفت که در مرحله بعد اگر طراحی بینی مورد تأیید متقاضی باشد، نرم افزار با مقایسه بینی اولیه و طراحی، میزان تغییرات بینی را مشخص می‌کند؛ به طور مثال مشخص می‌کند که بینی به چه میزان باید بالا رود یا پل بینی چه میزان قوس باید داشته باشد؟ سپس بر اساس طراحی نهایی توسط پرینترهای سه بعدی یکسری قالب‌های کنترلی ساخته می‌شود. این قالب‌ها انواع مختلفی داشته و هر کدام از آن‌ها در حین جراحی برای سنجش درستی تغییرات ناحیه خاصی از بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در جراحی بینی با استفاده از قالب کنترلی، جراحی تنها زمانی به پایان می‌رسد که قالب‌های مذکور با بینی تطابق لازم را پیدا کند.

روش جدید عمل زیبایی بینی

آیا بینی بعد از عمل شبیه به طراحی می‌شود؟

بسیاری از جراحان ادعا می‌کنند که جراحی بینی با استفاده از قالب‌های پیش ساخته یا قالب‌های کنترلی امکان پذیر نیست زیرا تا زمانی که پوست بینی بالا نرود نمی‌توان فهمید که چه تغییراتی برای بینی امکان پذیر است. اگرچه این حرف تا حدودی درست است، اما استفاده از آنالیزها و قالب‌های کنترلی کمک می‌کند که در صورت امکان مدل دلخواه متقاضی پیاده سازی شود.

مزایای استفاده از قالب کنترلی شامل:

  • افزایش دقت و سرعت جراحی
  • کاهش تصمیمات لحظه‌ای و خطاهای چشمی جراح
  • پیاده سازی سلیقه متقاضی
  • در نظر گرفتن نسبت‌های طلایی صورت در طراحی

نسبت‌های طلایی صورت چیست؟

زیبایی چهره در گرو زیبایی تک تک اعضای چهره نبوده و لازم است که اجزای چهره در تناسب با یکدیگر باشند. در چهره افراد جذاب یکسری نسبت‌ها دیده شده که از این نسبت‌ها می‌توان برای جراحی زیبایی چهره استفاده نمود. به طور مثال در فردی که صورت کشیده دارد، کوتاه کردن و کوچک کردن بینی بیش از اندازه باعث افزایش زیبایی چهره او نمی‌شود زیرا ارتفاع بینی باید در تناسب با ارتفاع چهره باشد؛ یا در مثالی دیگر اگر فردی صورت پهن داشته باشد یک بینی خیلی باریک برای او مناسب نیست. پهنای بینی باید با فاصله میان چشم‌ها تقریبا یکسان بوده و یک پنجم عرض چهره باشد. در عمل زیبایی بینی با قالب کنترلی، نسبت‌های طلایی صورت برای طراحی بینی در نظر گرفته می‌شود.

روش جدید عمل زیبایی بینی

هزینه عمل زیبایی بینی با قالب کنترلی

با توجه به مزایای بسیاری که گفته شد شاید تصور کنید که این روش جدید عمل زیبایی بینی هزینه بالایی برای شما داشته باشد، اما باید گفت که هزینه اسکن سه بعدی و قالب کنترلی در مقایسه با هزینه عمل بسیار ناچیز است. هزینه عمل زیبایی بینی بر اساس فاکتورهایی نظیر مهارت جراح، میزان تغییرات بینی و محل کلینیک جراحی تعیین می‌شود.

کدخبر: 535131 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟