خطرات آبله مرغان برای زنان باردار

به گزارش رکنا،  در تمامی زندگی یک فرد ، بیماری‌های مختلفی وجود دارد که ممکن است آن شخص مبتلا به آن بیماری‌ها شود. یکی از این بیماری‌ها ، آبله مرغان (Chiken pox) است که یک عفونت به شدت مسری است. این بیماری اغلب در دوران کودکی، فرد را مبتلا می‌کند و مهم‌ترین علامت آن بروز جوش‌های تاول مانند در کل بدن است.

از علائم آبله مرغان می‌توان به تب‌، درد شکمی یا احساس ناخوشی عمومی که یکی، دو روز طول می‌کشد، بثورات پوستی از جمله روی پوست سر، داخل دهان‌، بینی اشاره کرد. ویروس آبله مرغان از راه قطره‌های ریز در هوا یا تماس با ضایعات پوستی، از فرد بیمار انتقال می‌یابد.

همه چیز در مورد آبله مرغان

آبله مرغون توسط ویروسی به نام واریسلازوستر که از خانواده ویروس هرپس است، ایجاد می‌گردد. این ویروس بعد از ایجاد آبله مرغان (Chiken pox)، در همه افراد به صورت نهفته ، جایگزین می‌شود و فعالیت مجدد آن (اغلب در دوران بزرگسالی ) منجر به بیماری زونا یا هرپس زوستر می‌گردد.

شاید آبله مرغان را با روش‌های مختلف سنتی بتوان درمان کرد اما برای درمان کامل این بیماری و جلوگیر از ابتلاء مجدد بیمار به آبله مرغان بهتر است که از واکسن آبله مرغان استفاده نمود.

واکسن ابله مرغان برای کودکان و اطفال

واکسن آبله مرغان یا واریسلا می‌تواند برای اطفال وکودکان در مدرسه و مهد کودک که در معرض افراد بسیار زیادی هستند و احتمال مبتلا شدن به ان بالا می‌باشد، مناسب باشد. تزریق این واکسن برای اطفال بسیار مهم است زیرا کودکان در هنگام ابتلاء به این بیماری، رنج زیادی را متحمل می‌شوند.

تزریق واکسن آبله مرغان در کلینیک تخصصی اطفال

کلینیک تخصصی اطفال دکتر کامبیز هرمان مقدم، متخصص اطفال و کودکان، به عنوان مرکز تخصصی تزریق واکسن آبله مرغان جهت رفاه حال مراجعه کنندگان از قبیل خانم‌های باردار، کارکنان بیمارستان، افراد در تماس مستقیم با افراد بیمار و کودکان در مهد کودک‌ها تأسیس گردیده است.

یکی دیگر از خطرات ابتلاء به آبله مرغون در طول بارداری این است که امکان دارد نوزاد با آن متولد شود. اگر مادر بین ۵ روز قبل تا ۲ روز بعد از زایمان مبتلا شود و اقدام خاصی برای محافظت از جنین انجام نشود، خطراتی برای جنین به همراه خواهد داشت. خطرناک ترین دورۀ ابتلاء بیست هفتۀ نخست بارداری، به ویژه هفته‌های هشتم تا بیستم است. ابتلاء به آبله مرغان در این دوره هم با بروز عوارض جدی برای مادر، مانند ذات‌الریه همراه است و خطر ابتلای جنین به سندرم آبله مرغان مادرزادی را نیز به دنبال دارد.اگر نسبت به آبله مرغان ایمن نیستید، امکان تزریق واکسن آبله مرغان در دوران بارداری وجود ندارد. به همین دلیل، بهتر است پیش از بارداری به پزشک مراجعه کنید تا معاینات لازم پیش از بارداری را انجام داده و در صورت نیاز، واکسن آبله مرغان برای زنان باردار را از پزشک خود دریافت کنید.

قیمت واکسن آبله مرغان

ابتدا باید بدانیم هزینه که برای حفاظت و جلوگیری ابله مرغان انجام می‌دهیم چقدر اهمیت دارد چقدر می‌تواند از جنین که در دل مادر قرار دارد حفاظت کند. قیمت خود واکسن ابله مرغان در کشورهای خارجی بین ۱۰۰ الی ۱۲۰ دلار است. در صورت نیاز به تزریق، هزینه جدا دریافت می‌گردد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 531442 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟