تولید لوزالمعده انسان از طریق خوک

به گزارش رکنا، تزریق سلول‌های انسانی در تخمک‌های باروری شده حیوانات و سپس بهره‌برداری از این سلول‌ها، پیش از این در دسته تحقیقات ممنوعه جهان طبقه‌بندی می‌شد، اما کارشناسان وزارت علوم ژاپن مصوب کردند که دانشمندان این کشور می‌توانند سلول‌های بنیادی پرتوان انسانی در تخمک حیوانات بارور کنند تا منجر به رشد اعضای بدن انسان‌ها در این حیوانات شود!

در این روش قرار است اندام‌های انسانی به‌دست آمده از این حیوانات مورد استفاده انسانی قرار گیرند البته تحقیقات مشابهی هم در امریکا انجام شده، اما تعداد سلول‌های انسانی به‌کار رفته بسیار کمتر از میزان فعلی بوده است.

تحقیقات تازه ژاپن با تولید لوزالمعده انسان در خوک آغاز شده است! این فرآیند با استفاده از سلول‌های بنیادی پرتوان القایی انجام می‌شود؛ به این صورت که تخمک‌های بارور شده خوک با سلول‌هایی که توان تولید لوزالمعده را دارند آمیخته شده و در رحم خوک ماده قرار می‌گیرند، بعد از این عمل، بچه‌خوک متولد شده مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشخص شود چه میزان از اندام انسانی درون آن شکل گرفته است!

این حیوانات هم تا دو سال مورد بررسی قرار می‌گیرند البته به دلیل تفاوت‌های ژنتیکی انسان و حیوان، رشد اعضای انسانی در آن‌ها کار بسیار دشواری است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 523345 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟