چطور 18 ساله به نظر برسیم؟ / این 12 راهکار ساده معجزه می کند

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، شاید شما از این دست افراد نباشید و سلامتی دغدغه روزتان نباشد اما این چیزی از اهمیت سلامت در زندگی‌تان کم نخواهد کرد. در اینجا به نقل از سایت HEALTH به شما چند روش کوتاه، ساده و کاربردی معرفی می‌کنیم که دانستن آن‌ها خالی از لطف نیست. خواندنی های روانشناسی را در این صفحه اینستاگرام دنبال کنید

چراغ‌ها را ‌خاموش کنید

بسیاری از ما احساسات لحظه‌ای و حالات بدی را تجربه کرده‌ایم که هیچ توضیحی‌ برای‌شان وجود نداشته است. راه حل مناسب برای داشتن خلق‌ و خوی مناسب در طول روز این است که شب‌ها اتاق را تاریک کنید. پیش از خوابیدن مطمئن شوید که همه چراغ‌ها را خاموش کرده‌اید. تحقیقات نشان می‌دهد نور در شب می‌تواند تولید ملوتونین (هورمونی که به تنظیم چرخه خواب و بیداری کمک می‌کند) را متوقف کند، زیرا این هورمون فقط در تاریکی تولید می‌شود. زمانی‌که تولید آن در بدن‌تان دچار اختلال شود، تأثیر مستقیم آن روی خلق‌ و‌ خوی‌تان نمود پیدا خواهد کرد. همچنین توصیه می‌کنیم در اتاق خواب پرده‌های ضخیم نصب کنید.

فیزیک رانندگی‌تان را درست کنید

وقتی رانندگی می‌کنید حواس‌تان به طرز نشستن‌تان باشد. به‌خصوص اگر قرار است مدت‌ زمان زیادی رانندگی کنید. در صندلی ماشین فرو نروید. این کار شما را راننده بهتری نشان نمی‌دهد، فقط در طول زمان به بدن‌تان آسیب می‌رساند و مهره‌های پشت‌تان را نابود می‌کند. تصور کنید فردی پارچ آب یخ روی پشت گردن‌تان خالی کند، واکنش‌تان چه خواهد بود؟ در این موقعیت، شانه‌هایتان به سمت عقب خواهد رفت و قوس ستون فقرات‌ به سمت جلو خواهد آمد. این درست‌ترین شیوه نشستن هنگام رانندگی است.

تب را به‌سرعت پایین بیاورید

فصل، فصل سرماخوردگی است و اگر مراقب نباشید ممکن است دچار تب و لرز هم بشوید. اگر دمای بدن‌تان بالا رفت، دست و پای خود را گم نکنید. بیشتر اوقات، تب با نوشیدن مایعات پایین می‌آید. اما اگر تب شما بالاست و حال‌تان وخیم است حتما به پزشک مراجعه کنید. البته پیش از آن، کیسه یخی را زیربغل یا روی کشاله‌ ران‌ قرار دهید. این کار گرچه ممکن است خوشایندتان نباشد اما به‌سرعت دمای بدن‌تان را کاهش می‌دهد.

سرعت ذهن را بالا ببرید

تایپ‌کردن نوشته‌ها به شما کمک می‌کند با سرعت بیشتری مطالب خود را بنویسید، اما اگر نوشته‌ها را با دست بنویسید، در ذهن‌تان حک می‌شود. دانشمندان معتقدند اگر چیزی برای شما اهمیت بالایی دارد، باید آن را پردازش کنید. زمانی‌که با دست متنی را می‌نویسید، درواقع آن را پردازش کرده و اطلاعات بیشتری دریافت می‌کنید. به‌علاوه زمانی که می‌نویسید چشم‌تان دائما صفحه را نگاه می‌کند و شما به‌طور طبیعی مطالب را مرور می‌کنید. این کار به تقویت اطلاعات درحال پردازش ذهن‌تان کمک می‌کند.

سراغ دکتر فلفل بروید

اگر دست یا جایی از بدن‌تان را بریدید، برای توقف خون‌ریزی از فلفل سیاه کمک بگیرید. ابتدا جای زخم را با آب سرد بشورید، سپس روی آن فلفل بریزید و جای بریدگی را محکم فشار دهید. خواهید دید که خونریزی بلافاصله قطع خواهد شد. فلفل سیاه و سفید خواص ضددرد، ضدباکتری و ضدعفونی‌کنندگی بالایی دارند.

درپوش توالت فرنگی را ببندید

پیش از کشیدن سیفون توالت فرنگی حتما درپوش آن را بگذارید. زمانی که درپوش را نمی‌بندید، ذرات آب آلوده برای چند ساعت در محیط حمام یا توالت شناور می‌مانند. از آنجایی که در این محیط‌ها معمولا وسایل بهداشتی، مانند مسواک،‌‌‌ نگه‌داری می‌شود، درنتیجه به این ذرات آلوده می‌شوند و درصورت استفاده، آلودگی آن‌ها به بدن منتقل می‌شود.

از شر سبیل‌ها خلاص شوید

آیا دائما با آلرژی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنید؟ سبیل می‌تواند گرده‌ها و دانه‌های معلق در هوا را به دام انداخته و در خود نگه دارد. تحقیقات نشان می‌دهد مردانی که در روز به‌طور مداوم سبیل‌های خود را با آب و صابون می‌شویند، کمتر دچار آلرژی و احتقان می‌شوند. مو و پوست هم مانند لباس ذرات را به خود جذب می‌کنند. آقایان اگر می‌خواهند از شر آلرژی و احتقان خلاص شوند، باید حداقل روزی دو بار سبیل‌های خود را با آب و صابون بشویند. درصورتی‌که این کار برای‌شان دشوار است، می‌توانند به کل از شر سبیل‌های خود خلاص شوند و آن‌ها را اصلاح کنند.

قرص‌ها در گنجه باشند

اگر داروها به‌طور مداوم در معرض نور آفتاب یا رطوبت باشند، قدرت و اثربخشی خود را از دست می‌دهند. اگر جایی که برای قرص‌ها در نظر گرفته‌اید، در معرض تابش مستقیم نور آفتاب، گرما یا رطوبت حمام است، هرچه سریع‌تر آن‌ها را جابه‌جا کنید و به محیطی تاریک، با دمای خنک و خشک انتقال دهید. پیشنهاد می‌کنیم داروها را در کمد لباس و کنار پارچه‌های کتانی نگه‌داری کنید؛ کمد لباس علاوه‌بر اینکه تاریک است، به‌دلیل پارچه‌‌های کتانی که رطوبت را جذب می‌کنند، محیطی خشک و مناسب برای داروها به‌حساب می‌آید.

از جایگاه اول استفاده کنید

پس از بررسی ۵۱ توالت عمومی، کارشناسان دریافتند جایگاه نزدیک به در ورودی پایین‌ترین سطح باکتری را دارد، زیرا افراد مراجعه‌کننده برای حفظ حریم شخصی ترجیح می‌دهند از توالت‌هایی استفاده کنند که از در ورودی فاصله بیشتری داشته باشد. احتمالا دیده‌اید که در روزهای شلوغ وقتی به توالت‌های عمومی مراجعه می‌کنید، صف جایگاه‌های آخر طولانی‌تر است. هنگام استفاده از توالت‌های عمومی بسیار مراقب باشید، زیرا ابتلا به بیماری‌های عفونی و هپاتیت در این مکان‌ها بسیار بالاست.

اگر نفخ کرده‌اید، آب بنوشید

شاید به نظر برسد نوشیدن آب زمانی‌که شکم شما نفخ دارد و ورم کرده است، وضع را بدتر بکند، اما برعکس، نوشیدن آب در بیشتر مواقع مشکل‌گشاست. تحقیقات بیمارستان سنت جوزف کالیفرنیا نشان می‌دهد با مصرف غذای پرفیبر، بدن برای عملکرد بهتر نیازمند آب بیشتری خواهد بود. مخلوط آب با فیبر محلول در آن، به ماده‌ای ژله‌ای تبدیل می‌شود که باعث تحریک روده شده و علائم نفخ را کاهش می‌دهد.

پول کثیف است

آزمایش‌ها نشان می‌دهند دستگاه‌های خودپرداز می‌توانند به اندازه‌ توالت‌های عمومی، غیربهداشتی و حامل میکروب باشند. این دستگاه‌ها به‌شدت به‌ باکتری‌های بیماری‌زا آلوده و ناقل بسیاری از آن‌ها هستند. علاوه‌بر دستگاه‌های خودپرداز، پول‌های نقد نیز به‌دلیل تماس دست افراد مختلف با آن، عامل انتقال میکروب‌اند، بنابراین لازم است پس از تماس با دستگاه‌های خودپرداز و پول نقد، دست‌هایتان را بشویید.

سیب بو کنید

حتما شنیده‌اید که خوردن روزی یک عدد سیب شما را از بیماری دور نگه می‌دارد. یکی از فواید سلامتی خاص این میوه کاهش شدت‌ درد میگرن است. بوی سیب سبز شدت میگرن را کاهش می‌دهد. هنوز دلیل علمی آن واضح نیست، اما روان‌شناسان بر این باورند که احتمالا رایحه‌ دلپذیر این میوه باعث آرامش و کاهش تنش در بدن می‌شود. آن‌ها همچنین معتقدند بوی مطبوع سیب سبز با منحرف‌کردن ذهن، باعث نشاط و شادی و درنتیجه کاهش فشار میگرن می‌شود. خواندنی های روانشناسی را در این صفحه اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 518368 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟