میوه ضدسرطان را بشناسید

به گزارش رکنا، نتایج یک بررسی جدید بیانگر آن است که مصرف غذاهای غنی از فلاونوئید به میزان قابل توجهی ریسک بروز بیماری‌های قلبی و سرطان را کاهش می‌دهد.

دانشمندان دانشگاه ادیث کوان رژیم غذایی بیش از 53 هزار نفر را تحت بررسی قرار دادند و درنهایت دریافتند، خوردن 500 میلی گرم آنتی اکسیدان به نام فلاونوئیدها در روز خطر مرگ را کاهش می‌دهد.

فلاوونوئیدها اثرات آنتی اکسیدانی دارند و بدن را در برابر بیشتر بیماری های مزمن محافظت می‌کنند؛ افزایش مصرف میوه ها و سبزیجات سرشار از فلاونوئید مثل سیب، پرتقال، گلابی، انواع توت‌ها و پیاز بدن افراد را در برابر بیماری‌های سخت حفظ می‌کند.

گفته می شود فلاونوئیدها رگ‌های خونی را سالم نگه می‌دارند و التهاب را مهار می‌کنند که هم به سلامت قلب و هم به سرطان ارتباط دارد.

محققان دانشگاه ادیث کوان که یک دانشگاه عمومی واقع در شهر پرث ایالت استرالیای غربی است در پژوهش اخیر خود متوجه شدند، خوردن سیب ، پرتقال ، بخشی از کلم بروکلی و مشتی از زغال اخته برای سلامت افراد ضروری است.

نیکولا بوندوننو، نویسنده اصلی این پژوهش گفت: این یافته‌ها مهم هستند زیرا داده‌های به دست آمده افراد را با تشویق به مصرف غذاهای غنی از فلاونوئید به میزان قابل توجهی از بیماری‌های قلبی و سرطان در امان نگه می‌دارد».

محققان در ژورنال Nature Communications نوشتند که در سال 2013 بیش از 7.8 میلیون نفر در دنیا به دلیل داشتن میوه و سبزیجات کمتر از 800 گرم در روز دچار مرگ زودرس شدند.

آمارها نشان می‌دهد بیماری‌های قلبی به طور خاص مسئول یک چهارم کلیه مرگ و میرها در انگلیس و ایالات متحده است.

منبع: فارس

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 496717 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟