کاهش فشار خون با یک داروی خانگی

وقت سحر « شربت خاکشیر و تخم شربتی » بنوشید. این دانه ها چندین برابر وزن خود آب جذب می کنند و بدن در طول روز از ذخیره آب آنها استفاده می کند. همچنین از سردرد و بی حالی شما نیز میکاهد

خاکشیر یا خاکشی یا شفترک یا خاکشور یا خاکژی گیاهی است از تیره صلیبیان به ارتفاع 20 سانتی‌متر الی یک متر که به طور خودرو در باغ‌ ها و صحراها می‌روید.

طبیعت خاکشیر گرم و تر است و به عنوان یک داروی خانگی خوب در طب سنتی برای تسکین فشار خون شناخته شده است . خاکشیر برای دفع کرم موثر است و التهاب کلیه را درمان می کند . ممکن است بعضی از افرادی که بعد از خوردن خاکشیر دچار سردرد می شوند بهتر است خاکشیر را با کتیرا بخورند. با ما همراه باشید تا شما را با خواص خاکشیر در طب سنتی آشنا کنیم.

خواص خاکشیر در طب سنتی عبارتند از :

خواص خاکشیر در درمان پاکسازی کبد :

طب سنتی مصرف خاکشیر را برای پاکسازی کبد توصیه می‌ کند ، هر روز صبح 2 قاشق غذاخوری خاکشیر رو در 2 لیوان آب بجوشانید ، ناشتا میل کنید و تا نیم ساعت چیزی نخورید .

خواص خاکشیر در درمان بواسیر :

خاکشیر بهترین دارو در طب سنتی است که تاکنون جهت درمان بواسیر وجود دارد و حتی داروهای شیمیایی هم به پای آن نمی رسد.

خواص خاکشیر در درمان شوره سر :

خاکشیر بهترین دارو موثر درمانی برای پوست‌های خشک و شوره‌ی سر می باشد . همچنین تاثیر بسیار بیشتری از ( کول تار، پیریتیون، سالیسیلیک اسید ، سلنیوم سولفید ، سولفور اس و…) دارد.

خواص خاکشیر در درمان عطش :

وقت سحر « شربت خاکشیر و تخم شربتی » بنوشید. این دانه ها چندین برابر وزن خود آب جذب می کنند و بدن در طول روز از ذخیره آب آنها استفاده می کند. همچنین از سردرد و بی حالی شما نیز میکاهد.

خواص خاکشیر در درمان مشکلات گوارشی:‌

خاکشیر بهترین دارو برای تمام اخلاط غلبه بر بدن است. با مصرف خاکشیر می توانید بسیاری از مشکلات گوارشی را کنترل کند. مصرف ( آب جوشیده ولرم + عسل + خاکشیر ) به صورت ناشتا بسیار مفید است.

خواص خاکشیر در درمان بیماری‌ها :

خاکشیر خواص درمانی فراوانی در طب سنتی دارد. این دانه‌ی جادویی خون را صاف می کند و برای سرگیجه و درد معده خوب است. خاکشیر خاصیت ضد اسهالی دارد. التیام دهنده ی زخم و جراحات ، درمان جرب و خارش غلیان حرارت، درمان سرگیجه ، بیرون زدن و ظاهر ساختن کهیر، در موارد تب برطرف کننده ترشحات زنانگی ، دفع کرم و رفع التهابات کلیه مصرف می شود.

خواص خاکشیر در شفاف شدن پوست :

اگر زیاد جوش می زنید، حتما نوشیدن روزی 1 لیوان خاکشیر را در برنامه غذایی خود قرار دهید. خاکشیر خنک است و گرمی روزهای داغ را خنثی می کند و به پوستتان جلا و جلوه خاصی می دهد.

خواص خاکشیر در درمان لک‌های پوست :

در درمان خاکشیر بخورید تا پوست‌ تان روشن شود. برای از بین بردن لک‌های پوست به ‌ویژه صورت یکی از بهترین روش‌ها، نوشیدن خاکشیر و ترنجبین است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 475154 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟