درمان پوست های خشک و آسیب دیده با بهترین نرم کننده ها

با نرم کننده های مناسب پوست خشک آشنایی دارید؟ نرم کننده ها دسته ای از مواد هستند که پوست خشک و یا آسیب دیده را به وسیله حفظ رطوبت، نرم می کنند. آن ها معمولا با چربی ها یا روغن های گیاهی ای درست می شوند، که بسیاری از آن ها از منابع طبیعی سرچشمه می گیرند. این تمام چیزی است که شما باید در مورد این محصول متداول مراقبت از پوست و برخی توصیه ها در مورد استفاده از آن بدانید.

نرم کننده های مناسب پوست خشک چطور کار می کنند؟

دکتر پل یاموچی، متخصص پوست مقیم سانتا مونیکا، توضیح می دهد: ” هدف اصلی نرم کننده ها جلوگیری از خشکی، ترک و التهاب پوست به وسیله بازیابی موانع پوستی است.”

نرم کننده ها به طور خاص محصولات بحث برانگیزی نیستند. اکثر آن ها را می توان بدون نسخه خرید و اثرات جانبی آن ها بسیار کم است. برخی از اجزای نرم کننده های متداول، کره، ژل روغنی، روغن نارگیل و یا کره کاکائو هستند. در حالی که عبارات اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما “نرم کننده ها” و “مرطوب کننده ها” یک چیز نیستند. نرم کننده ها در واقع رطوبتی را به پوست اضافه نمی کنند. بلکه به عنوان یک لایه محافظ بر روی پوست عمل می کنند.

وقتی در مرطوب کننده ها استفاده می شوند، نرم کننده ها اغلب با هومکتانت هایی مثل اوره، گلیسیرین یا هیالورونیک اسید ترکیب می شوند، که این اجزا آب را از اتمسفر جذب می کنند. این محصولات زمانی که به طور هماهنگ کار می کنند، از کمبود آب جلوگیری کرده و رطوبت اضافی را به درون پوست جذب می کنند.

انواع نرم کننده ها

نرم کننده ها باید در طول روز بر روی پوست قرار داشته باشند و در برخی موارد حتی باید در طول روز نیز تجدید شوند. برخی از این محصولات رقیق هستند در حالی که ممکن است که برخی دیگر چرب باشند. هر ساختاری به منظور هدف خاصی ساخته شده ­است. دکتر یاموچی زیرشاخه های کلی را بررسی کرده است:

لوسیون ها حاوی آب بیشتر و روغن کم تری نسبت به کرم ها هستند. آن ها رقیق تر هستند و می توانند برای نواحی مودار بدن مفید باشند و خشکی ملایم را حل کنند.

روغن ها به راحتی روی پوست پخش می شوند تا کمبود آب را کاهش دهند، به همین دلیل است که مردم برای سطوح وسیع بدن، استفاده از روغن را ترجیح می دهند.

کرم ها شامل ترکیبی از روغن و آب هستند. آن ها رقیق و بدون رنگ بوده و چرب نیستند.

اوینتمنت ها بسیار چرب بوده و به منظور حفظ رطوبت در پوست بسیار موثر هستند. آن ها برای مناطق خشک، ضخیم و زبر پوست مفید هستند.

علاوه بر این نرم کننده ها، نرم کننده های جایگزین صابون مانند روغن حمام، ژل های حمام، و کرم آبی نیز وجود دارند. صابون ها اغلب پوست را زبر می­کنند، بنابراین این جایگزین ها برای افرادی که از اگزما، پسوریازیس یا به طور کلی حساسیت های پوستی رنج می برند، مفید هستند.

دکتر یاموچی دستورالعمل های وسیعی برای انتخاب یک نرم کننده براساس نوع پوست را ارائه می دهد. او می گوید: ” به طور کلی، کرم ها برای خشکی ملایم – تا متوسط مناسب هستند، در حالی که اونتمنت ها برای پوست هایی با خشکی و ضخامت زیاد، موثرتر هستند. برای پوست های چرب، لوسیون ها انتخاب بهتری هستند، زیرا دارای آب بیشتر و چربی کمتری هستند. وقتی یک نرم کننده را انتخاب می کنید، عوامل تصمیم گیری به مشکلی که تحت درمان قرار می گیرد، مربوط می شوند.

نرم کننده ها و شرایط پوستی

اگر از پسوریازیس یا اگزما رنج می برید، نرم کننده ها باید یکی از اولین خطوط دفاعی تان باشد. دکتر یاموچی می­گوید: ” استفاده از نرم کننده ها یک رویکرد درمانی استاندارد پذیرفته شده برای درمان بیماری های پوستی مانند پسوریازیس و اگزما است و هیچ ممانعت مصرفی شناخته شده ای برای آن ها وجود ندارد.”

نرم کننده ها، در ترکیب با استروئیدهای موضعی، دارای تاثیری قوی بر روی علائم اگزما و به خصوص خارش هستند. برای افرادی که از ایکتیوز یا شرایطی که در آن پوست به شدت خشک، زبر و ناهموار می شود، رنج می برند، یک نرم کننده را می توان در ترکیب با اوره استفاده کرد.

دستورالعمل استفاده از نرم کننده های مناسب پوست خشک

از آنجا که نرم کننده ها به طور کلی ایمن هستند، بسته به شدت شرایط پوستی تان، می توانید آن ها را سه تا چهار بار در روز به کار ببرید. نرم کننده ها خود به خود به پوست جذب می­شوند. برای کسب بهترین نتیجه از نرم کننده خود، این راهنمایی ها را دنبال کنید:

به محض اینکه حمام خود را تمام کردید، نرم کننده را بر روی پوست اعمال کنید، چون در این زمان، پوست، بیش ترین آب را حفظ خواهد کرد.

هنگامی که از نرم کننده استفاده می­کنید، آن را در جهت رشد مو و در یک جهت بمالید. از مالش دادن آن به سمت بالا و پایین جلوگیری کنید، چون این کار می تواند فولیکول های مو را مسدود کند.

تا زمانی که پوست تان خیلی چرب نشده است، می­توانید از نرم کننده پوست بر روی صورت خود استفاده کنید.

در اعمال نرم کننده کافی بر روی پوست خود کوتاهی نکنید. در حالی که از خشکی پوست یا دیگر مشکلات پوستی رنج می­برید، استفاده از یک ظرف ۱۶ اونسی در هر هفته غیرمعمول نیست.

عوارض جانبی بالقوه

همان طور که ذکر شد، عوارض جانبی منفی مرتبط با نرم کننده ها زیاد نیستند. با این حال، در موارد نادر، ممکن است آن ها باعث واکنش های زیر شوند:

سوزش و خارش، به ویژه در افرادی که پوست حساس دارند.

واکنش آلرژیک که می تواند به خاطر نگه دارنده و یا عطر موجود در نرم کننده باشد.

آکنه ای به نام “فولیکولیت” که در آن فولیکول های مو توسط نرم کننده مسدود می شوند.

برای جلوگیری از خارش پوست، متخصصان توصیه می­کنند که از یک نرم کننده پوست عاری از رایحه و مواد نگهدارنده استفاده کنید.

محصولات پیشنهادی نرم کننده های مناسب پوست خشک

دکتر یاموچی چندین محصول نرم کننده را توصیه می کند، که ما دراینجا به معرفی آن ها می­پردازیم. برای اطلاع از گزینه های بیشتر، از متخصص مراقبت های پوستی خود سوال کنید، چرا که آن ها نیز ممکن است که نام های تجاری ترجیحی خود را معرفی کنند.

کرم مرطوب کننده کتافیل، نرم کننده ها را با هومکتنت ها ترکیب می کند، تا بدین وسیله به هر نوع پوستی کمک کند تا مرطوب و نرم باقی بماند. این کرم حاوی گلیسیرین به عنوان هومکتنت و ژل روغنی و روغن بادام است.

کریو یک کرم نرم کننده است که بر پایه سرامیدها – لیپیدهایی که به طور طبیعی در سلول های پوستی و هیالورونیک اسید وجود دارند- ساخنه شده است. ترکیبی از این محصولات برای مرطوب کردن پوست و نگه داشتن رطوبت در داخل آن موثر هستند.

اوینو تعدادی از محصولات نرم کننده مفید را ارایه می دهد. مهم ترین آن ها عبارتند از: کرم ترمیمی مرطوب کننده بهبود پوست، که شامل آرد جو، کره شی، ژل روغنی و سرامید می باشد. برای پوست های شدیدا حساس، شرکت، کرم نرم کننده درماکسا را تولید کرده است، که به طور خاص برای پوست هایی فرموله شده است که به درماتیت اتوپیک حساس هستند. هر دو محصول عاری از عطر هستند.

اوسرین یک کرم دیگر است که می تواند برای پوست های بسیار خشک مفید باشد. این کرم رقیق نیست و شامل روغن کرچک، روغن معدنی و گلیسیرین است.

آکوآفر یک اوینتمنت است که برای درمان خشکی شدید پوست طراحی شده است. این کرم حاوی مقدار زیادی ژله روغنی، پانتنول و گلیسیرین است که به ترمیم پوست آسیب دیده و ترک خورده کمک می کند.

نرم کننده مناسب خود را پیدا کنید

از آنجا که نرم کننده ها نیز مانند مرطوب کننده ها اگر به درستی استفاده شوند، بسیار ایمن هستند، می توانند بخش خوبی از هر رژیم مراقبت از پوستی باشند. آن ها نه تنها به پوست آرامش می­دهند و از شرایط پوستی جلوگیری می کنند بلکه به پوست کمک می کنند تا با حفظ رطوبت، ظاهر جوانی خود را حفظ کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 475111 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟